لزوم بهره‌گیری از ظرفیت بدنه مردمی در مقابله با کرونا
کد خبر: 4011251
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت بدنه مردمی در مقابله با کرونا

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی به ۴۴ درصد کاهش یافته بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت بدنه مردمی در مقابله با کرونا تأکید کرد و گفت: ضرورت دارد گروه‌های ارزیاب برای سنجش میزان آمادگی دانشگاه‌های علوم پزشکی به شهرستان‌ها اعزام تا در مواجهه با پیک احتمالی، کمبودها مشخص و نیازمندی‌ها مرتفع شود.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی به گزارش ایکنا، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوب‌علی نظری، استاندار خراسان رضوی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان در سالن جلسات شهید باهنر استانداری، اظهار کرد: میزان درصد رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی به حدود ۴۴ درصد کاهش پیدا کرده و این پایین‌تر از میانگین کشوری است. لذا، این به آن معناست که باید اهتمام جدی‌ و گسترده‌تری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حتما باید برش‌های عملیاتی، بخشی و صنفی در مقابله با کرونا داشته باشیم، ادامه داد: باید به مدارس، سالن‌های پذیرایی، کارخانجات و اصناف مسئولیت بدهیم و از ظرفیت بدنه مردمی در مقابله با ویروس منحوس کرونا استفاده کنیم. در این راستا هنر دستگاه‌های اجرایی این است که مردم را بسیج کنند.

نظری خطاب به فرمانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، تأکید کرد: آمادگی‌ها باید همچنان حفظ شود. به این منظور حتما گروه‌های ارزیاب برای سنجش میزان آمادگی دانشگاه‌های علوم پزشکی به شهرستان‌ها اعزام شود تا در مواجهه با پیک احتمالی بعدی، کمبودها مشخص و نیازمندی‌ها مرتفع شود.

وی با تأکید بر تسریع سرعت واکسیناسیون در حاشیه شهر مشهد، یادآور شد: دعوت و اقناع مردم برای انجام عمل واکسیناسیون با جدیت بیشتری دنبال شود. همچنین ائمه جماعت در محافل و مساجد اهمیت این موضوع را برای مردم تبیین و مطرح کنند تا مردم عزیزمان سریعتر واکسینه شوند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهمیت کنترل مبادی ورودی به استان، گفت: در مبادی ورودی به استان اعم از فرودگاه و مرز حتما موضوع تست کرونا به‌طور جدی‌تر دنبال شود. تزریق دز سوم واکسن کرونا برای سنین ۶۰ سال به بالا و افراد دارای بیماری زمینه‌ای باید شروع شود.

نظری گفت: آمادگی برای مواجهه با پیک ششم، اقناع افکار عمومی، بروزرسانی پروتکل‌های بهداشتی، روند بازگشایی‌ها و یا رفع محدودیت‌ها، تجهیز بیمارستان‌ها، حمایت از حوزه واکسیناسیون، پرداخت مطالبات کادر درمانی، طرح شهید سلیمانی و حمل و نقل درون و برون شهری در جلسات قبل ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده است.

انتهای پیام
captcha