سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وابسته به ولایت و نظام است
کد خبر: 4015758
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری:

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وابسته به ولایت و نظام است

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در آیین تکریم رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید کرد: این سازمان به معنای دقیق کلمه وابسته به ولایت، نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وابسته به ولایت و نظام استبه گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری امروز، دوم آذرماه در آیین تکریم رئیس قدیم و معارفه رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این سازمان اظهار کرد: مجموعه‌ای که امروز به عنوان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شناخته می‌شود، برگرفته از تدابیر ارزشمند مقام عالی نظام، مقام معظم رهبری و به معنای دقیق کلمه این سازمان وابسته به ولایت، نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است.

گزارش تصویری مربوط به مراسم را اینجا ببنید.

وی افزود: خوشحالیم که مسئولیت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از یک جانباز انقلاب اسلامی به یک جانباز دیگر انقلاب تحویل داده می‌شود. 

حجت‌الاسلام قمی تصریح کرد: از زمان آیت‌الله تسخیری تاکنون این سازمان منشأ خدمات متعدد و متنوعی بوده و در زمینه نشر گفت‌و‌گوی ادیان و تعامل با گروه‌های مختلف فعالیت داشته است و برکات سازمان مانند صدقه جاریه پیش می‌رود.

وی گفت: برای اینکه سازمان فرهنگ و ارتباطات بتواند حیات و بالندگی را ادامه دهد، نیاز به مسائل مختلفی از جمله ارتقای کمی و کیفی دارد و این که تصویر روشنی از فعالیت‌های فرهنگی بین‌المللی در اختیار داشته باشد.

حجت‌الاسلام قمی همچنین بیان کرد: باید نیروهای جدید جوان و تحول‌گرا و مخلص در سازمان به کار گرفته شود و این سازمان رویش‌های جدید انقلاب را جذب کند، نیروهایی که بصیرت و تحول‌خواه‌تر باشند.

وی تأکید کرد: این سازمان نیازمند استفاده از فرصت‌های موجود در عرصه بین‌الملل است تا پیام انقلاب اسلامی و نگاه جدید را منتقل کند.

‌معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به شرایطی که کرونا در عرصه بین‌الملل ایجاد کرد، گفت: پس از شیوع کرونا در مرحله اول، برخی گفتند موضوع مهم نیست اما وقتی شیوع پیدا کرد،‌ متوجه شدند که کرونا دردی نیست که جداگانه برطرف شود، بلکه باید بشریت دست به دست یکدیگر فکری اساسی کنند. 

‌وی با تأکید بر لزوم بازتعریف ارتباطات بشر پس از شیوع کرونا، تصریح کرد: کرونا نشان داد که چقدر ضعیف هستیم. از طرفی انسان به این فکر افتاده که خودش چه کسی است؟ و اکنون باید ارتباط با خودمان را باید تقویت و ارتباط با دیگران را بازتعریف کنیم.

حجت‌الاسلام قمی در پایان گفت: امید که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همان برنامه‌های قبلی با خلاقیت و جدیت پیگیری شود و اگر در این مسیر به دقت برنامه‌ها دنبال شود، از حمایت پرسنل سازمان و اعضای شورای عالی سازمان و دفتر مقام معظم رهبری و به ویژه وزیر ارشاد برخوردار خواهد بود. امید که آینده سازمان بیش از گذشته مورد رضای خدا باشد.

گفتنی است، آیین تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی امروز، دوم آذرماه با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رؤسای اسبق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شخصیت های فرهنگی و اصحاب رسانه در حسینیه الزهرا(س) این سازمان برگزار شد و در پایان ابوذر ابراهیمی ترکمان با اهدای هدایایی از سوی نهادها و شخصیت های مختلف تکریم و حکم ریاست حجت الاسلام ایمانی پور بر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تنفیذ رهبری از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایشان اهدا شد.

انتهای پیام
captcha