تفکر بسیج در همه اقشار مختلف جامعه ریشه دوانده است
کد خبر: 4016007
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

تفکر بسیج در همه اقشار مختلف جامعه ریشه دوانده است

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: تفکر بسیج فقط در نیروهای نظامی و انتظامی نبوده و نیست بلکه در همه اقشار مختلف ریشه دوانده است.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، شامگاه سوم آذرماه، در همایش بزرگ اقتدار بسیج که در امامزاده سید حمزه(ع) برگزار شد، اظهار کرد: هرکس در دایره دین و انقلاب معنا می‌شود، با بسیج همگون و همتراز است. بسیج و لباس بسیجی احرام ایرانیان برای تساوی، برابری و برادری برای دور امام خود چرخیدن است.

نیک‌بین با بیان اینکه بسیج یعنی برابر بودن همگان با هم در حقوق اجتماعی، ساده زیستی و دوری از اشرافیت، بیان کرد: بسیجیان باید به گونه‌ای زندگی کنند که وقتی طبقه پائین جامعه به زندگی‌شان نگاه می‌کنند، حسرت نخورند.

وی از بسیج به‌عنوان یاری‌گران محرومان نام برد و تصریح کرد: در هر کجای دنیا که اسمی از محرومان بیاید، بسیجیان برای محرومیت‌زدایی آنجا حاضر هستند. نتیجه برابری، ساده‌زیستی، یاری‌گری محرومان و جاودانه زیستن می‌شود، افرادی چون حاج قاسم سلیمانی، همت، باکری، آوینی، فلاح هاشمیان، سبیلیان و بسیاری از دیگر شهدا که در تاریخ جاودانه شدند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هرچند همه خواهیم مرد، اما اگر با فرهنگ بسیجی رشد نکنیم و زندگی خود را سپری نکنیم شهید نخواهیم شد، نتیجه تفکر بسیجی عمل شهیدگونه است. اگرچه انقلاب اسلامی ایران که بیش از 4 دهه از عمر آن می‌گذرد به خاطر کودتاها و جنگ‌های داخلی، ترور مسئولان رده بالا و هشت سال جنگ باید سقوط می‌کرد، اما چون با دست‌خالی و مشت مستحکم و تفکر بسیجی و الهی در برابر کودتاها، ترورها، نابسامانی‌ها، فتنه‌ها و نفوذی‌ها ایستادگی کردیم انقلاب ماندگار شد.

نیک‌بین تصریح کرد: نه تنها انقلاب از بین نرفت و سقوط نکرد، بلکه روز به روز ریشه‌های آن محکم‌تر و شاخه‌های آن استوارتر و برگ و میوه‌های آن بیشتر و ثمره آن‌که بسیجیان باشند غالب‌تر شد.

وی با بیان اینکه تفکر بسیج فقط در نیروهای نظامی و انتظامی نبود، بلکه در همه اقشار مختلف ریشه دوانده است، گفت: تفکر و یونیفورم بسیجی در جسم و جان انسان‌ها رسوخ کرد و محکم در مقابل تمامی تلاطم‌ها ایستاد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه بسیج مرهون انسانی الهی به نام آقا روح‌الله است، اظهار کرد: امام راحل در سال 57 انقلاب را آغاز کرد و بسیج، سپاه، ارتش و نیروها و نهادهای مختلف را درست، بجا و دقیق تنظیم و تأسیس نمود. اگرچه انقلاب باید سقوط می‌کرد، اما رهبر معظم انقلاب دیده‌بانی عمیق، وسیع و با بصیرت و سربازانی به نام بسیجی دارد که از همه چیز خود برای آرمان‌هایشان می‌گذرند، این افراد موجب ماندگاری انقلاب شدند.

نیک‌بین با اشاره به اینکه قطار انقلاب در حال حرکت است و توقفی ندارد، گفت: فتنه‌های مختلف در دهه‌های 70 و 80 به همه ثابت نمود که برخی از قطار انقلاب پیدا شدند. این انقلاب با حضور شهدایی چون سبیلیان، همت، عاصمی، چمران و غیره جاودانه و با افرادی چون سردار سلیمانی جهانی شد، سلیمانی اگرچه یک نفر بود اما یک ملت، امت و مکتبی بود که استاد کلاسش، امام راحل و رهبر انقلابی است که انسان‌ها را جاودانه می‌کنند.

وی مطرح کرد: هیچ‌گاه اتکای انقلاب به مسئولان بلندپایه نبوده است و گرنه بارها مسئولان عالیه نظام که بعضاً اصولگرا یا اصلاح‌طلب بودند، وقتی از قدرت می‌خواستند کناره‌گیری کنند سختشان بود. کسانی که تفکر بسیجی داشته و اهل ساده‌زیستی، برابری، جاودانگی و عدم اشرافگری باشند، در میدان باقی خواهد ماند و مانند اشرافی‌گرها فرار نمی‌کنند. برابر آمار اگرچه 30 میلیون نفر در زمان جنگ جمعیت داشتیم، اما کمتر از یک میلیون نفر کشور را در جنگ اداره کردند و باقی در میدان نبودند

در این مراسم علی یعقوبیان، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کاشمر گفت: مهم‌ترین اعجاز و معجزه‌ای که در قرن بیستم اتفاق افتاد بدون شک پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل بود.

وی تشکیل بسیج را یکی از اقدامات بسیار ارزشمند امام راحل در 5 آذر 1358 دانست و افزود: هرچند بسیج 20 میلیونی با کمترین امکانات به فرمان امام راحل تشکیل شد، اما کارهای بسیار بزرگ و خارق‌العاده‌ای را در طی این 42 سال که از عمر نظام، انقلاب و شجره طیبه می‌گذرد، در عرصه‌های مختلف به خصوص هشت سال دفاع مقدس از خود نشان داد.

یعقوبیان با بیان اینکه بسیج موجب همبستگی و اقتدار ملی و امنیت در داخل کشور شده است، تصریح کرد: مفتخر هستیم که تفکر بسیج نه تنها موجب امنیت و اقتدار در داخل کشور جمهوری اسلامی ایران شده است، بلکه به برکت خون شهدا اکنون احساس امنیت و تفکر در لابه‌لای مردم ما شکل گرفته است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کاشمر مطرح کرد: افتخار همه این است که جز این لشکر و تفکری هستیم که بارها در مسائل مختلف گره‌گشای مسائل و مشکلاتی بوده که پیش‌روی نظام و انقلاب بوده است.

همایش بزرگ اقتدار بسیج با حضور گردان‌های امام علی، کوثر، امام حسین، بیت‌المقدس، نیروهای نظامی و انتظامی، مسئولان ادارات و نهادهای فرهنگی، بسیجیان، ادارات، اصناف، دانشجویان، فرهنگیان، هنرمندان، پزشکان، گردان‌های بسیج و اقشار مختلف مردم شهیدپرور شهرستان کاشمر با شکوه فراوان و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در محل سالن اجتماعات امامزاده سید حمزه ابن موسی الکاظم(ع) برگزار شد.

انتهای پیام
captcha