برگزاری سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس(ره) با حضور رئیس مجلس در کاشمر
کد خبر: 4016419
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

برگزاری سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس(ره) با حضور رئیس مجلس در کاشمر

مدیر آرامگاه شهید مدرس گفت: مراسم بزرگداشت هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس(ره) در جوار بارگاه این عالم ربانی در کاشمر با سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

آرامگاه آیت الله مدرسمحمد یعقوبی، مدیر آرامگاه شهید مدرس در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه همه ساله برنامه‌های مختلف فرهنگی در حوزه قرآن و معارف اسلامی، نماز و دعا، تبلیغات و انتشارات مذهبی، فرهنگی و هنری و تکریم زائر در آرامگاه شهید مدرس برگزار می‌شود، اظهار کرد: برنامه‌های بزرگداشت هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس از دوم آذرماه با قرائت روح‌بخش دعای کمیل آغاز و تا 11 آذرماه ادامه دارد.

وی مطرح کرد: ۱۰ آذر، سالروز شهادت انسانی است که به‌عنوان شاخص‌ترین نماینده مجلس پس از انقلاب مشروطه در مدت پنج دوره حضور در مجلس توانست نقشی مهمی در مقابله و افشاگری حکومت ظالم وقت و پیگیری حقوق مستضعفان ایفا کند.

مدیر آرامگاه شهید مدرس در ادامه به‌ویژه برنامه‌های بزرگداشت هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس اشاره کرد و تهیه و تدوین سرود جدید حماسی به‌عنوان نماینده جاودان ملت مرد روزگاران و برگزاری دوره آموزش ضمن خدمت کارکنان آستان قدس رضوی در راستای معرفی شهید آیت‌الله مدرس(ره) را از جمله برنامه‌های ویژه ایام سالروز شهادت این مرد دین و سیاست دانست.

وی مطرح کرد: ماجرای برنامه حکایت صالحین و طراحی بروشور معرفی شهید مدرس به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی و برپایی نمایشگاه کتاب شهید آیت‌الله مدرس در محل زیارتگاه به‌عنوان «مجاهد نستوه» از دیگر برنامه‌ها است.

یعقوبی افزود: برگزاری مسابقه فرهنگی به‌صورت جدول و ارسال به آموزش و پرورش و ادارات و نهادها تحت عنوان زنده تاریخ و اجرای ویژه برنامه نجوای عارفانه و قرائت دعای روح‌بخش کمیل با حضور مداح حرم مطهر رضوی حاج علی ملائکه در محل زیارتگاه از دیگر برنامه‌های هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس است.

وی در ادامه به برنامه‌های 11 آذرماه که هم‌زمان با بزرگداشت شهادت آیت‌الله مدرس با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت این شهید والامقام با عنوان ماه مجلس، رونمایی از پوستر فراخوان ملی داستان‌نویسی با موضوع شهید آیت‌الله مدرس در حوزه کودک و نوجوان، برپایی کارگاه زنده خوشنویسی و نقاشی با حضور هنرمندان استانی و شهرستانی با موضوع گل‌واژه‌های ماندگار، افتتاح شعبه دارالقرآن‌کریم آستان قدس رضوی و سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی از جمله برنامه‌هایی است که در روز یازدهم آذرماه اجرا خواهد شد.

در ۱۶ مهر ۱۳۰۷ آیت‌الله سید حسن مدرس، مبارز دوران سیاه استبداد قاجار و پهلوی توسط رئیس شهربانی تهران و با تحریک رضاخان شبانه از تهران به خواف تبعید و به مدت ۹ سال در داخل قلعه‌ای ساکن و سرانجام در مهرماه ۱۳۱۶ به کاشمر منتقل و در 10 آذر همان سال و هم‌زمان با شب ۲۷ ماه مبارک رمضان به دست رژیم پهلوی به شهادت رسید و مخفیانه به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha