«شب شعر آقای شهید» در کاشمر برگزار شد
کد خبر: 4016679
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
به مناسبت سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس(ره)؛

«شب شعر آقای شهید» در کاشمر برگزار شد

به مناسبت بزرگداشت شهادت آیت‌الله مدرس(ره) شب شعر آقای شهید، با حضور شاعران برجسته استان در کاشمر برگزار شد. 

 شب شعر آقای شهید به مناسبت سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس(ره) محمود صادقی، مسئول برگزاری «شب شعر آقای شهید» در حاشیه برگزاری این محفل ادبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: در این محفل ادبی که در آستانه هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس(ره) در جوار زیارتگاه این مرد دین و سیاست برگزار شد تعدادی از شاعران شهرستان و استان، آخرین سروده‌های خود را در راستای معرفی جایگاه، شخصیت، سیره، افکار و اندیشه‌های این بزرگمرد عرصه دین و سیاست قرائت کردند.

وی مطرح کرد: در شب شعر آقای شهید که با حضور دبیر انجمن‌های رضوی کشور برگزار شد، رضا رحیمی عنبران و حجت‌الاسلام سید ابوالفضل مبارز از شاعران استانی و سعید تاج‌محمدی، سید حجت نبوی و خانم‌ها اسکندری، هاشم‌زاده و مزاری‌مقدم از شاعران کاشمری، آثار ادبی و اشعار خود را با موضوع شهید مدرس(ره) برای دوست‌داران و علاقه‌مندان به شعر و ادب پارسی که در این مراسم حضور داشتند قرائت کردند.

مسئول برگزاری شب شعر آقای شهید با اشاره به برگزاری این شب شعر در سنوات گذشته اظهار کرد: شهید آیت الله مدرس از شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران اسلامی است که نطق‌های آتشین او در مخالفت با سیاست‌های استبدادی،  معرف منش و اقتدار این عالم مجاهد است.

وی با اشاره به اینکه امروزه محل دفن این شهید زنده تاریخ تبدیل به زیارتگاه باشکوهی شده است، تصریح کرد: برگزاری این محفل ادبی با حضور شعرایی از استان خراسان و سراییدن اشعاری در وصف این مجاهد در راستای ارج نهادن به مقام شامخ این شهید عالیقدر است.

این محفل ادبی به همت مجتمع فرهنگی شهید آیت‌الله سیدحسن مدرس(ره) و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر و با حضور تعدادی از مسئولان شهرستان، دوستداران و علاقه‌مندان به شعر و ادب پارسی برگزار شد.

 
انتهای پیام
captcha