روحیه استکبارستیزی را باید در نسل جوان تقویت کرد
کد خبر: 4018961
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰

روحیه استکبارستیزی را باید در نسل جوان تقویت کرد

امام جمعه کاشمر گفت: دانشگاه‌ها با در نظر گرفتن بیانیه گام دوم انقلاب زمینه گفتمان‌سازی و تبیین آن را در بین دانشجویان و فضای دانشگاه فراهم آورند، زیرا تبیین موضوع عظمت انقلاب و ماندگاری آن و عظمت نقش نیروی جوان متعهد برای دانشجویان اهمیت دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد طاهری، امام جمعه کاشمربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد طاهری، امام جمعه کاشمر، در شامگاه 15 آذرماه، با حضور در جمع کارکنان مرکز آموزش عالی کاشمر، طی سخنانی اظهار کرد: ۱۶ آذر بیان‌گر پایداری و استقامت دانشجویان در برابر نظام سلطه است که خود را در برابر تیرهای استعماری دشمنان قرار داده و فریادهای استقلال‌طلبی و ضد استکباری ملت ایران را به گوش جهانیان رساندند.

وی با تبریک فرارسیدن 16 آذر روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره دانشجویان شهیدی که در 16 آذر 1332 در واکنش به سفر نیکسون به ایران به شهادت رسیدند، به این سخن بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران که فرمودند که دانشجویان ذخایر این ملت هستند اشاره و عنوان کرد: دانشجویان در شرایط امروز کشور علاوه بر علم‌آموزی وظیفه مطالبه‌گری را دارند و با هوشیاری و بیداری مسائل کشور را رصد نمایند.

امام جمعه کاشمر با اشاره به اهمیت امید در جامعه، افزود: اگر به چیزهایی که نداریم نگاه کنیم، ناامید می‌شویم حال آنکه اگر به آنچه داریم نگاه کنیم و به نعمت‌های خدادادی شاکر باشیم امیدوار خواهیم بود.

وی تصریح کرد: امروز باید با تقویت روحیه امید در جامعه در راستای دفاع از آرمان‌های نظام گام برداریم و بیش از آن‌که به ضعف‌ها توجه کنیم دستاوردهای انقلاب را برشماریم.

طاهری با تأکید بر ضرورت دفاع از انقلاب اسلامی گفت: نباید تنها مشکلات را دید زیرا در این صورت در پیمودن مسیر توسعه و تعالی دچار ضعف می‌شویم، بلکه باید به دستاوردهای انقلاب و نگاه عزت نظام توجه داشته باشیم. خوشبختانه کشور ما در سایه وجود رهبری دچار تشتت و تفرقه نیست، ما باید این نعمت را ارج نهیم و برای بهبود اوضاع کشور هرکدام به سهم خود تلاش کنیم.

امام جمعه کاشمر به لزوم توجه به تحصیل علم و تهذیب نفس دانشجویان تأکید کرد و گفت: انتظار رهبر معظم انقلاب از دانشجویان این است که سیاست‌مدار باشند،  اطلاعات و آگاهی‌های سیاسی داشته و آگاه به زمان خود باشند.

وی ابراز امیدواری کرد: دانشگاه‌ها با در نظر گرفتن بیانیه گام دوم انقلاب زمینه گفتمان‌سازی و تبیین آن را در بین دانشجویان و فضای دانشگاه فراهم آورند، زیرا تبیین موضوع عظمت انقلاب و ماندگاری آن، عظمت راه طی شده و کارکرد انقلاب تا امروز و چشم‌انداز پیش روی آن و عظمت نقش نیروی جوان متعهد برای دانشجویان اهمیت دارد.

انتهای پیام
captcha