فرودگاه صنعاء به روی پروازهای بشردوستانه هم بسته شد
کد خبر: 4022465
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
با حملات دیشب ائتلاف سعودی؛

فرودگاه صنعاء به روی پروازهای بشردوستانه هم بسته شد

یک مسئول دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که بر اثر حملات شب گذشته ائتلاف سعودی به فرودگاه صنعاء فعالیت این فرودگاه که فقط به روی پروازهای بشردوستانه باز بود، متوقف شد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، جنبش انصار الله یمن اعلام کرد که با حمله هوایی شب گذشته ائتلاف سعودی به فرودگاه صنعاء، این فرودگاه کاملاً از دایره فعالیت خارج شده و تمام پروازهای امدادرسانی سازمان ملل  و دیگر پروازهای بشردوستانه به و از فرودگاه متوقف شده است.

رائد جبل، معاون سازمان کل هواپیمایی دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: جنگنده‌های ائتلاف شب گذشته به طور مستقیم فرودگاه صنعاء را چندین مرتبه بمباران کردند که در نتیجه آن کار فرودگاه کاملاً مختل شد.

او تأکید کرد که هدف متجاوزان سعودی از این حمله، ممانعت از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن و جلوگیری از پروازهای سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی فعال در یمن است.

او از سازمان ملل خواست برای توقف فوری حملات نظام‌مند ائتلاف سعودی علیه فرودگاه صنعاء که مانع از فعالیت‌های آن می‌شود، اقدام کند.

ائتلاف سعودی شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شش سایت فرودگاه صنعاء را بمباران کرده است. این ائتلاف مدعی شد که از مواضع بمباران شده برای مدیریت فعالیت پهپادهای بمب‌گذاری شده و آموزش عناصر تروریست در خصوص پهپادها و اقامتگاه مربیان و نیروهای آموزشی و انبار پهپادهای انصار الله استفاده شده است.

ائتلاف سعودی از سال 2016 و به دنبال محاصره همه جانبه زمینی، هوایی و دریایی یمن مانع از فعالیت فرودگاه صنعاء برای اهداف غیرنظامی شده و تنها گهگاه پروازهای سازمان ملل و دیگر نهادهای بشردوستانه به و از آنجا انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha