حزب‌الله لبنان ادعای ائتلاف سعودی را بی اهمیت و پوچ خواند
کد خبر: 4024085
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵

حزب‌الله لبنان ادعای ائتلاف سعودی را بی اهمیت و پوچ خواند

حزب‌الله لبنان ادعای ائتلاف سعودی درباره حضور کارشناسانی از این جنبش در یمن را بی‌اهمیت، پوچ و بدون ارزش پاسخگویی توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، بخش روابط رسانه‌ای در حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: آنچه در کنفرانس مطبوعاتی سخنگوی متجاوزان سعودی به یمن آمده بود و در آن از شواهد نقش حزب‌الله در یمن چیزهایی عنوان شد، مطالبی بی‌اهمیت و پوچ است که ارزش اظهارنظر و پاسخگویی ندارد.

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف سعودی روز گذشته در کنفرانس خبری خود با انتشار فیلمی، ادعا کرد: کارشناسی از جنبش حزب‌الله لبنان در حال ارائه مشاوره به «ابوعلی الحاکم»، رئیس سازمان اطلاعات دولت صنعاء است.

این ادعای عربستان سعودی با تمسخر گسترده فعالان سیاسی و نظامی و همچنین واکنش طنزآمیز در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

محمد البخیتی، عضو جنبش انصارالله یمن استناد سخنگوی ائتلاف سعودی به یک ویدئوی جعلی و دوبله‌شده را خجالت‌آور خواند.

وی همچنین مواضع ائتلاف متجاوز سعودی را با مواضع اسرائیل یکسان خواند و گفت: سخنگوی ارتش سعودی نیازی به ویدئوی جعلی برای اثبات روابط ما با مقاومت لبنان ندارد، چرا که ما خود را یک جبهه واحد برای مبارزه با ائتلاف صهیونیستی می‌دانیم.

بسیاری از کارشناسان، ویدئوی منتشر شده در کنفرانس خبری ائتلاف متجاوز سعودی را جعلی می‌خوانند؛ فردی که در این ویدئو لبنانی معرفی شده است، به شکلی مصنوعی به زبان عربی با لهجه لبنانی سخن می‌گوید؛ امری که با تمسخر گسترده کاربران لبنانی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

انتهای پیام
captcha