آیت‌الله محمد محدثی امام جمعه سابق تایباد درگذشت
کد خبر: 4026064
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

آیت‌الله محمد محدثی امام جمعه سابق تایباد درگذشت

آیت‌الله محمد محدثی، امام جمعه سابق و مؤسس حوزه علمیه امام صادق (ع) تایباد شامگاه گذشته ۱۳ دی‌ماه در سن ۸۹ سالگی درگذشت.

مرحوم آیت‌الله محمد محدثی امام جمعه سابق تایبادبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله محمد محدثى از دانشمندان خدوم معاصر است كه در شهرستان مرزی تایباد زندگی می‌کرد. وى در سال 1311 شمسى در تربت جام متولد شده و پس از پرورش در سن 15 سالگى به نجف اشرف مهاجرت و مدت یک سال و نیم در آنجا اقامت کرد. ادبیات و مقدمات را خواند و سپس به مشهد عزیمت کرد و در حوزه آستان قدس رضوى با مواجه شدن با مشكلات و آشفتگی‌هاى زندگى ادامه تحصیل داد.

وی بعد از پایان دوره مقدمات سطوح را از عالم ربانى حجت‌‏الاسلام والمسلمین مرحوم حاج شیخ هاشم قزوینى و علامه جلیل معاصر آقاى وحیدى خراسانى و اساتید دیگر تكمیل کرده و از محضر و درس خارج حضرت آیت‌‏الله العظمى میلانى مدظله ‏العالى كسب فیض كرده و به دستور ایشان از 28 اسفند سال 1343 براى ترویج دین و تبلیغ احكام آئین مقدس اسلامى به شهر مرزى تایباد مهاجرت کرد.

این عالم ربانی حوزه علمیه امام صادق(ع) را در سال ۱۳۶۳ تاسیس کرد که این مرکز علمی و مذهبی به‌عنوان «اسوه وحدت» در تایباد شناخته می‌شود. ایشان از سال 1369 به امامت جمعه شهرستان منصوب و بیش از نیم قرن در این خطه مرزی و محروم مشغول به فعالیت‌های دینی و تقریبی بودند.

تاکنون بیش از 400 طلبه فاضل نیز در نهادهای انقلابی، کرسی تدریس دانشگاه، تدریس در آموزش و پرورش، قضاوت و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در سرتاسر کشور فعالیت دارند که در مکتب ایشان تربیت شده‌اند.

از ساعات اولیه انتشار خبر درگذشت این عالم ربانی نماینده مردم در مجلس، فرماندار، ائمه جمعه تسنن و تشیع، فرماندهان نظامی و انتظامی، روحانیون و مسئولان ادارات در پیام‌های جداگانه درگذشت ایشان را تسلیت گفتند.

پیکر پاک و مطهر مرحوم آیت‌الله محمد محدثی روز پنجشنبه 16دی‌ماه، همزمان با شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور مسئولان، ائمه جمعه اهل سنت و تشیع، روحانیون و آحاد مردم در تایباد تشییع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha