مبارزه با فساد و سبک زندگی اسلامی در کشور گفتمان قالب شود
کد خبر: 4030144
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴

مبارزه با فساد و سبک زندگی اسلامی در کشور گفتمان قالب شود

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مبارزه با فساد و سبک زندگی اسلامی باید در کشور گفتمان قالب شود.

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور، امروز اول بهمن‌ماه، در نشست هم‌اندیشی نخبگان و فعالان اقتصادی کاشمر و کوهسرخ که در مجتمع فرهنگی سرو کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: قانون خانواده و جوانی جمعیت احصاء شده و برای اولین بار در سال آینده حدود 12 هزار میلیارد تومان برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: معاونت امور زنان ریاست جمهوری به نسبت گذشته فعال‌تر شده و الگوها براساس ارزش‌ها و فرهنگ اصیل اسلامی در حال طراحی و برنامه‌ریزی است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب باید در این دوره مورد توجه باشد، عنوان کرد: عزت، عقلانیت، برادری، وحدت، استقلال، آزادی، اخلاق و معنویت مسائلی هستند که همه دنیا توجه می‌کنند و تنها مختص مرزهای جغرافیایی ایران نیست و در سطح دنیا قابل ارائه است.

حسینی بیان کرد: به برکت خون شهدا حتی نه تنها یک وجب از خاک ما کم نشده است، بلکه پرچم پر افتخار ایران اسلامی در مرزها در اهتزاز هستند و نفوذ جمهوری اسلامی ایران تا مرز اسرائیل پیش رفته و پرچم این کشور برافراشته است.

وی ادامه داد: قرار نیست الگوهایی مانند سند 2030 و یا افکار فمینیستی را در دستور کار قرار دهیم، آن‌قدر در اسلام نقاط قوت و مثبت وجود دارد که نیازی نیست دنیا برای ما نسخه بپیچد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اظهار تاسف از اینکه بسیاری در کشور القاء یاس و ناامیدی می‌کنند و می‌خواهند در برابر غرب تسلیم شویم، گفت: با گشایش‌هایی که در حال انجام است، در حال عبور از این مراحل هستیم، به‌طوری که حتی غربی‌ها و آمریکایی‌ها به این موضوع اعتراف می‌کنند.

حسینی عنوان کرد: علی‌رغم کاستی‌ها و کمبودهایی که در کشور داریم، باید انسجام و یکپارچگی خود را نشان دهیم، متأسفانه در چند سال گذشته بسیاری از پروژه‌های نیمه‌کاره حتی آن‌هایی که بالای 90درصد بودند، رها شدند در صورتی که اگر کمی همت می‌شد به نتیجه می‌رسیدند.

وی در ادامه با اشاره به آغاز سند 25 ساله همکاری راهبردی، خاطرنشان کرد: با جدیتی که دولت دارد اقدامات خوبی صورت خواهد گرفت، در کشور پروژه‌هایی داریم که باید سرعت بگیرند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ابراز کرد: برای گره‌گشایی از کار مردم و تولیدکنندگان باید بیشتر تلاش نمود، در این خصوص از سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم و استانداران و فرمانداران باید راه را هموار کنند.

حسینی اظهار کرد: گرفتاری‌هایی که به‌خاطر تعلل، رخوت و رکود در سال‌های اخیر بوده را نباید به حساب کل نظام گذاشت، برخی مدیران و مسئولان وظیفه خود را درست انجام ندادند.

وی با بیان اینکه اگر مدیرانمان روحیه جهادی، ساده زیستی و انقلابی داشته و به دنبال منافع شخصی نباشند، کارها پیش می‌رود، گفت: مبارزه با فساد و سبک زندگی اسلامی باید در کشور گفتمان غالب شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه به طرح شفافیت اشاره و عنوان کرد: متأسفانه کسانی که به دنبال سوءاستفاده، اختلاس و منافع شخصی هستند، با طرح شفافیت مخالفت بوده و می‌خواهند در این مورد ابهام وجود داشته باشد.

حسینی گفت: بی‌عدالتی است که برخی بی‌حساب و کتاب حقوق‌های آن‌چنانی داشته باشند، در حالی که مردم مشکل دارند باید این مسائل اصلاح شود.

در این جلسه برخی از تولیدکنندگان و نخبگان به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام
captcha