آغاز رقابت ۲۵۰ متسابق در مرحله سراسری مسابقات قرآن ناجا
کد خبر: 4030691
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶

آغاز رقابت ۲۵۰ متسابق در مرحله سراسری مسابقات قرآن ناجا

همزمان با افتتاحیه بیست و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان پایور وظیفه انتظامی جمهوری اسلامی ایران، رقابت ۲۵۰ متسابق راه‌یافته به مرحله کشوری آغاز شد.

آغاز رقابت 250 متسابق در مرحله سراسری مسابقات قرآن ناجابه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار محمد بهرامی، معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، امروز سوم بهمن‌ماه، در مراسم افتتاحیه بیست و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه کارکنان پایور وظیفه انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مرکز تعالی و تربیت شهید مطهری مشهد ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و عرض خیرمقدم به میهمانان و مدعوین بیان کرد: قدردان همه کسانی که در راستای گسترش فرهنگ قرآنی تلاش دارند هستیم، چرا که تنها راه رسیدن به تراز انقلابی و جامعه اسلامی و قرآنی تمسک به قرآن و توسل به عترت است.

وی افزود: در این دوره از مسابقات شاهد یک رشد کمی و کیفی بودیم. در دوره قبل 20 هزار شرکت‌کننده در این مسابقات حضور داشتند و در این دوره این تعداد به 23 هزار نفر رسیده است که در واقع شاهد یک رشد 10 تا 15 درصدی هستیم.  

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا افزود: این رشد نشان از استقبال کارکنان و همکاران در نیروی انتظامی و یگان‌های ما از برنامه‌های قرآنی است و از طرفی مراسم قرآنی باشکوه و در شأن قرآن برگزار می‌شود.

بهرامی در خصوص ویژگی این دوره از مسابقات افزود: از لحاظ کیفی این دوره از مسابقات رشد قابل توجهی داشتیم و در این دوره از مسابقات تلاوت خوب و متوسط نخواهیم داشت، بلکه همه تلاوت‌ها در سطح عالی است.

وی ابراز کرد: مأموریت ما قهرمان‌پروری در حوزه قرآن و عترت است و باید به این نقطه برسیم که در مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، قاریان و حافظان ما باید به مرتبه‌ای برسند که حائز  رتبه برتر در سطح بین‌المللی شوند.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا ادامه داد: نباید سطح مسابقات خود را در سطح کارکنان و مجموعه انتظامی نگه داریم و در این راستا نیز در سال‌جاری چهار دوره توانمندسازی قاریان و حافظان را با حضور اساتید برجسته برگزار کردیم و از آنجا که جذب‌های ما در همه زمینه‌ها باید تخصصی باشد در حوزه قرآن و عترت هم جذب‌های تخصصی داشته‌ایم.

وی افزود: در این دوره از مسابقات، حدود  50 درصد از حافظان و قاریان جدید هستند. در این دوره نیز از سراسر کشور ۷۰۰  نفر به مرحله ملی راه یافتند و با تصمیم داوران به جهت بالابردن سطح مسابقات پس از برگزاری یک آزمون اکنون شاهد رقابت ۲۵۰ نفر در این مرحله هستیم که از این تعداد ۶۰ نفر به عنوان برترین‌های این دوره انتخاب خواهند شد.

بهرامی تصریح کرد: ما در نیروی انتظامی باید تیم که نه بلکه یک لشکر قوی قرآنی داشته باشیم و این استعداد در مجموعه ما وجود دارد. برگزاری مسابقات یکی از برنامه‌های قرآنی ماست، ضمن اینکه برنامه‌های قرآنی دیگری نیز در طول سال داریم.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: اکنون در نیروی انتظامی در هر رشته قرآنی ۱۵ تا ۲۰ نفر برای حضور در عرصه ملی داریم که باید این رقم به ۲۰۰ نفر برسد.

بیست و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه کارکنان پایور وظیفه انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مرکز تعالی و تربیت شهید مطهری مشهد از سوم بهمن آغاز شده و تا پنجم بهمن ماه ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha