امام (ره) با کمک مردم جمهوریت را در کنار اسلامیت قرار داد
کد خبر: 4032967
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹

امام (ره) با کمک مردم جمهوریت را در کنار اسلامیت قرار داد

امام جمعه کاشمر گفت: امام راحل با ایمانی که به مردم داشت و با کمک آنها جمهوریت را در کنار اسلامیت قرار داد.

حجت‌الاسلام جواد طاهری، امام جمعه کاشمربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جواد طاهری، امام جمعه کاشمر، در مراسمی که هم‌زمان با 12 بهمن‌ماه سالروز ورود رهبر کبیر انقلاب به ایران اسلامی که با حضور مسئولان و مردم برگزار شد، اظهار کرد: ورود معمار کبیر انقلاب اسلامی به ایران آغاز لرزه بر تن همه فرعون‌های زمان و آغاز فروپاشی رژیم 2500 ساله شاهنشاهی شد. امام راحل با ایمان به خدا سرنگونی استبداد را انتخاب کرده بود و به این هدف ایمان داشته و حتی حاضر به پرداخت هزینه‌های آن بودند.

طاهری با تأکید براینکه امام با انقلاب فرهنگی به هدف خود رسید، عنوان کرد: هر چند عده‌ای به امام گفته بودند که می‌توانیم چریک‌هایی را فعال کرده و برخی اطرافیان شاه را ترور کنیم، اما ایشان فرموده بود، نیازی به ترور نیست چون ممکن است افراد بی‌گناهی هم در این کار فدا شوند، فقط باید داخل میدان بود، فریاد زد و حرف را رساند، باطل خودش نابود خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از انقلاب‌ها خیلی‌ها بودند که از شیوه‌های دیگر کار را خود را دنبال کردند، گفت: امام راحل امر به معروف و نهی از منکر را در پیش گرفت و بزرگترین منکر که استبداد داخل، استعمار و استکبار بیرون بود را هدف قرار داد.

امام جمعه کاشمر بیان کرد: امام چون به این راه ایمان داشت، هم‌زمان مبارزه با اسرائیل و شاه دست نشانده آنها را آغاز کرد، امام می‌خواست مسیر منطقی طی شود تا هدفش دوام داشته باشد و همان راه را دنبال کرد. امام راحل به مردم نیز ایمان داشت و می‌دانست با مردم این راه سخت را می‌توان طی کرد و فرعون زمان خود را به زمین زد و جای آن جمهوری اسلامی را مستقر کرد.

طاهری با بیان اینکه امام به مردم تکیه کرد و جمهوریت را در کنار اسلامیت قرار داد، افزود: در این زمان نیز اگر به مردم تکیه کنیم پیروز می‌شویم، همانطور که در هشت سال جنگ تحمیلی مردم به کمک آمدند و از این فتنه نظامی عبور کردیم و در طی این دوران از فتنه‌های سیاسی زیادی با تکیه بر مردم عبور کردیم.

وی با تأکید براینکه اگر بخواهیم از فتنه اقتصادی عبور کنیم، باید به مردم تکیه داشته باشیم، بیان کرد: امام به ما یاد داد باید به مردم تکیه داشته باشیم، سرمایه‌ای که هر جا به آن توجه کردیم و شکرش را به جا آوردیم پیروزی نصیبمان شده است. امام فریاد اسلام را به همه دنیا رساند و اسلامی را که می‌خواستند در محجوریت باشد در بطن جامعه وارد کرد.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه هم اکنون میلیون‌ها خمینی در جهان خلق شده است، اظهار کرد: ناامن‌ترین کشور جهان اسرائیل شده است که در ترس و دلهره است، همان کشوری که زمانی برای ما ناامنی ایجاد می‌کرد، اکنون در اضطراب به سر می‌برد.

انتهای پیام
captcha