افتتاح و کلنگ‌زنی ۴۰ پروژه در سفر استاندار خراسان رضوی به سبزوار
کد خبر: 4036172
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶

افتتاح و کلنگ‌زنی ۴۰ پروژه در سفر استاندار خراسان رضوی به سبزوار

استاندار خراسان رضوی گفت: در سفر به سبزوار ۴۰ پروژه کلنگ زنی و افتتاح خواهد شد.

افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه عمرانیسردار یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، امروز 24 بهمن‌ماه، در اولین روز از سفر به شهرستان سبزوار در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در حاشیه کلنگ‌زنی پست ۱۳۲ کیلو ولت برق شهرک صنعتی ۲ سبز‌وار، اظهار کرد: در سفری که امروز در خدمت مردم شهرستان سبزوار هستیم، ۴۰ پروژه با ارزش بیش از چند صد میلیارد تومان کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت گلخانه ۴۲ هکتاری در شهرستان سبزوار را صبح امروز آغاز کردیم، افزود: پروژه ساخت گلخانه با واگذاری ۴۲ هکتاری زمین و یک حلقه چاه دولتی جهت احداث گلخانه ۲۵ هکتاری هیدروپونیک با ارزش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به مبلغ ۳۳۰ میلیارد تومان صورت گرفت که در این پروژه که در ۴۰ کیلومتری سبزوار  واقع شده است، برای ۱۶۲ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

نظری همچنین در افتتاح کارخانه تولید و بهره‌برداری از تولید خوراک آبزیان که در آینده با تکمیل ظرفیت سبزوار را به قطب تولید خوراک آبزیان در غرب خراسان تبدیل خواهد کرد، بیان کرد: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اقدام بزرگی برای خودکفایی تولید خوراک ماهیان در سبزوار انجام شده است.

استاندار خراسان اضافه کرد: بیشتر این پروژه ها اقتصادی و در راستای اقتصاد مقاومتی هستند.

همچنین رضا ریاحی، مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی احداث پست 132 کیلو ولت برق شهرک صنعتی۲ سبزوار که با حضور استاندار خراسان رضوی و نمایندگان مردم دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی و فرماندار سبزوار انجام شد به خبرنگار ایکنا، گفت: ظرفیت این پست برق 30 مگاولت آمپر و داری 5 خروجی 20 کیلو ولت خواهد بود که جهت تغذیه واحدهای صنعتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به زمان بندی یکساله برای تکمیل این پروژه افزود: اعتبار تخصیص داده شده برای این پروژه 50 میلیارد تومان جهت احداث پست هست و 30 میلیارد تومان جهت خط تغذیه 132 کیلو ولت پست که از پست سربداران در حدود ۱۲ کیلومتری سبزوار تغذیه خواهد شد.

ریاحی اضافه کرد: در پست سربداران نیز دو بی توسعه اجرا خواهد شد که جمعا 100 میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرده برای احداث این پست است که امیداوریم با برنامه زمان بندی یک ساله انجام شده تا پایان سال 1401 این پست برق به بهره برداری برسد.

انتهای پیام
captcha