حرکت شهرداری سبزوار در مسیر شفاف‌سازی و ارائه خدمات الکترونیک
کد خبر: 4036475
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲

حرکت شهرداری سبزوار در مسیر شفاف‌سازی و ارائه خدمات الکترونیک

سرپرست شهرداری سبزوار با اشاره به شفاف سازی فعالیت های شهرداری از طریق سامانه الکترونیکی جدید گفت: به زودی فیش‌های حقوقی شهرداری سبزوار روی این سامانه قرار می‌گیرد و بسیاری از خدمات شهرداری به مردم به صورت الکترونیکی ارایه خواهد شد.

حرکت شهرداری سبزوار در مسیر شفاف سازی و ارایه خدمات الکترونیک

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، موسی رجب زاده، سرپرست شهرداری سبزوار، در مراسم رونمایی از سایت جدید شهرداری  که روز گذشته 25 بهمن‌ماه، در سالن شهرداری این شهر برگزار شد، با تاکید بر شفاف‌سازی و ارائه خدمات الکترونیکی به مردم برای کاهش هزینه‌های رفت‌‌وآمد و کاهش ترافیک شهری، اظهار کرد: طراحی این سایت با 40 میلیون تومان توسط پرسنل شهرداری به صورت جهادی انجام شده و اگر قرار بود توسط شرکت‌های بیرون مجموعه طراحی گردد بیش از 150 میلیون تومان هزینه داشت.

وی با بیان اینکه از این به بعد مشخصات املاک و مستغلات، تمام قراردادها و مبالغ پرداختی پیمانکاران، مشخصات نیروهای شهرداری و حقوق‌های دریافتی، مشخصات قراردادها و بسیاری از خدمات شهرداری به صورت الکترونیکی از طریق این سامانه انجام خواهد شد، افزود: ما حافظ بیت‌المال هستیم و مردم ولی نعمت ما هستند.

رجب‌زاده با اشاره به اینکه به دلیل دریافت نشدن فیش حقوقی شهردار از استان و بالا بودن پرسنل شهرداری در حال حاضر امکان بارگذاری آن انجام نشد، افزود: از ماه آینده تمام فیش‌های حقوقی پرسنل و دریافتی آنها به صورت شفاف در این سامانه بارگذاری خواهد شد.

در همین رابطه امین الله مظلوم، رییس شورای اسلامی سبزوار به خبرنگار ایکنا گفت: از طریق این سامانه بسیاری از مسایل برای مردم شفاف‌سازی خواهد شد و این حرکت در مسیر هوشمند‌سازی سبزوار و ارائه خدمات الکترونیکی به مردم از جمله دریافت پروانه ساختمانی از راه دور است.

وی اضافه کرد: وقتی شفافیت باشد، اتهامی نیز درباره مسئولان شورا و شهرداری وجود نخواهد داشت و همه اطلاعات از طریق سامانه شهرداری در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مظلوم با اشاره به عدم نظر مثبت عموم مردم نسبت به شورا و شهرداری و اقدامات بعضا عمدی درباره ضعیف نشان دادن عملکرد شورا و شهرداری سبزوار در فضای مجازی، عنوان کرد: بسیاری از این مسائل به دلیل نبود اطلاعاتی است که مردم از آنها بی‌خبر هستند، اما با راه‌اندازی سایت شهرداری تمام اطلاعات پیمانکاران، میزان پرداختی‌ها، حقوق‌ها در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و جلو بسیاری از سوء استفاده ها را در شهرداری‌ها می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha