چرا عربستان سعودی ملت یمن را قتل عام می‌کند
کد خبر: 4036855
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
یادداشت

چرا عربستان سعودی ملت یمن را قتل عام می‌کند

یکی از علل حمله عربستان به ملت یمن را می‌توان در این نكته یافت كه دموکراسی بومی در صنعا مستقر شده و دولت نجات ملی یمن به رهبری انصارالله براساس انتخابات و حضور میلیونی مردم در راهپیمایی‌ها تشکیل شده و رسانه‌ای‌بودن این مسئله برای دولت عربستان که به‌صورت دیکتاتوری اداره می‌شود غیرقابل تحمل است.

چرا عربستان سعودی ملت یمن را قتل عام می‌کندمحمدپارسا نجفی در یادداشتی که در اختیار ایکنا قرار گرفته است درباره چرایی حمله عربستان سعودی به یمن و نقش رسانه‌ها در روشنگری افکار عمومی نسبت به این حملات نوشت: به راستی چرا عربستان سعودی به یمن یورش بُرد و دست به نسل‌كشی در كشور همسایه و عرب خود زده در حالیكه این جنگ جز زیان هیچ خاصیتی برای ریاض نخواهد داشت. پاسخ روشن است؛ یمن دارای تمدنی هزاران‌ساله، و دموكراسی بومی و مجاورت با تنگه باب‌المندب است که این دارایی‌ها رشک‌برانگیز می‌نماید، اما این موارد چه ارتباطی به دولت سعودی دارد؟

یکی از علل حمله عربستان به ملت یمن را می‌توان در این نكته یافت كه دموکراسی بومی در صنعا مستقر شده و دولت نجات ملی یمن به رهبری انصارالله براساس انتخابات و حضور میلیونی مردم در راهپیمایی‌ها تشکیل شده و رسانه‌ای‌بودن این مسئله برای دولت عربستان که به‌صورت دیکتاتوری اداره می‌شود غیرقابل تحمل است.

 همین راهپیمایی‌های عظیم چندمیلیونی در صنعا و دیگر شهرهای آزادشده یمن نشان می‌دهد که ملت آن کشور دولت نجات ملی مستقر در صنعا را که محصول دموکراسی در یمن است قبول دارند اما این راهپیمایی‌های گسترده هرگز در رسانه‌های غربی و عربی بازتاب نیافته است. چرا که آل‌سعود از راهپیمایی‌های مردمی به شدت می‌هراسد و اگر نتواند دولت برخاسته از نظر مردم در یمن را نابود کند این موج دموکراسی‌خواهی به زوال دیکتاتوری سعودی خواهد انجامید. متأسفانه رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند چهره واقعی حکومت سعودی برای افکار عمومی جهان افشا نشود و دولتی که هیچ شباهتی به مظاهر تمدنی انسانی در قرن حاضر ندارد را به صورت بزک و آرایش‌شده به ملت‌های عالم معرفی می‌کنند. در حقیقت مردم جهان از شدت دیکتاتوری در سعودی اطلاع چندانی ندارند.

طبعاً به وجود تلویزیون‌های حقیقت‌گرا نیاز است تا ملت‌های دیگر از خواست و رشد سیاسی ملت یمن مطلع شوند و این مهم با وجود شبکه‌هایی نظیر پرس‌تی‌وی محقق شده است.

دولت عربستان با همه كشورهایی كه دارای تمدن هستند به‌ویژه ایران، عراق، مصر و یمن دشمنی می‌ورزد. این شباهت ضدتمدنی آل‌سعود و داعش را در تخریب بناها و آثار باستانی هم می‌توان یافت.

 این مسئله در جنگ یمن و نابودی میراث فرهنگی آن کشور به وضوح آشکار است اما بازهم نیاز به رسانه‌ای مانند پرس‌تی‌وی وجود دارد که شدت ویرانگری دولت سعودی در حجاز، بحرین و یمن را به دنیا نشان دهد. (از قلم افتاده) و (جریان خاورمیانه) دو نمونه از برنامه‌های این تلویزیون ایرانی است که به انتشار فاجعه‌آفرینی‌های دولت عربستان در منطقه می‌پردازد.

ملت‌های جهان تشنه تماشای رسانه‌های حقیقت‌گرا هستند تا بتوانند شهید و جلاد را از یکدیگر تمیز دهند و در میدان وقایع و تحولات روزانه توسط رسانه‌های غربی فریفته نشوند.

اهمیت راهبردی تنگه باب‌المندب که در کرانه یمن قرار دارد نیز برای ترانزیت جهانی انرژی بر کسی پوشیده نیست. بنابراین آمریكا، انگلیس و عربستان سعودی سعی می‌كنند به هر قیمت بر این تنگه مسلط باشد.

در صورت دانستن این موارد است که می‌توان به تحلیل بهتر جنگ یمن پرداخت. به بیان بهتر تأمین منافع قدرت‌های استکباری در كنار جنازه‌های کودکان و سال‌خوردگان و جوانان یمنی هم‌زمان باید مورد توجه قرار گیرد.

 خدمتی که پرس‌تی‌وی انجام می‌دهد این است که این محتوا را در فضای نخبگانی جهان منتشر می‌کند که به بازنشر مکرر آن توسط خود نخبگان می‌انجامد تا جایی‌که حداقل اندیشمندان و خواص در جهان بدانند ماجرای نسل‌کشی در یمن چیست و برای جلوگیری از مظلوم‌کشی غرب در یمن به‌پاخیزند. غرب از انتشار پشت پرده جنگ یمن به شدت نگران است.

انتهای پیام
captcha