قرآن هدایتگر انسان به مقاومت است
کد خبر: 4037906
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
آیت‌الله علم‌الهدی:

قرآن هدایتگر انسان به مقاومت است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه عامل پیشرفت ما مقاومت است، بیان کرد: آنچه ما را به عرصه مقاومت هدایت می‌کند، قرآن است لذا به هر مقدار که از قرآن فاصله داشته باشیم از جریان مقاومت فاصله داریم.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، امروز دوم اسفندماه در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت خانواده‌های طلاب، که در مجتمع آفتاب ولایت برگزار شد، ضمن تقدیر از این حرکت ارزشمند در راستای گسترش فرهنگ قرآنی به ویژه در بین خانواده‌های طلاب و روحانیون، اظهار کرد: قرآن یک معیار ارزشی در خانواده مطرح است و امید است این جشنواره که در واقع بزرگترین ابزار قدرشناسی از قرآن‌خوانی شما خانواده‌ها است، عنایت ویژه امام هشتم شامل حالتان شود. این اقدام خداپسندانه همراه با رأفت خاصه آن حضرت تضمین‌کننده نیک‌بختی و سعادت خانوادگی است.

امام جمعه مشهد ابزار کرد: آنچه مسلم است این است که هرکس نسبت به عزیزان و سرنوشت آینده آنان دغدغه‌مند است و شما موفق شدید خانواده‌هایتان به این امتیاز بالای قرآن‌خوانی و قرآن‌شناسی نائل شوند. با عنایت خاصه امام رضا(ع) در اختتامیه جشنواره همسران و فرزندانتان را به آن حضرت می‌سپارید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: اگر انسان موفق شد، عزیز خود را به امام هشتم بسپارد، معلوم می‌شود، نسبت به آینده او خوشبختی و نیک‌بختی زندگی مادی و اخروی را تضمین گرفته که این حداقل نتیجه جشنواره است که باید به این نکته توجه داشت.

وی ادامه داد: امروز ما هم در زندگانی خانوادگی و هم در زندگانی اجتماعی به آنچه که به عنوان نیاز اولیه مواجه هستیم، مسئله مقاومت است در واقع مقاومت در زندگی طلبگی حرف نخست را می‌زند.

علم‌الهدی بیان کرد: اگر یک روحانی و طلبه بخواهد در زیست طلبگی موفق باشد، در صورتی این موفقیت را در زندگی طلبگی کسب خواهد کرد که از یک خانواده مقام برخوردار باشد، یعنی دارای همسر و فرزندان مقاوم باشد که با فرهنگ و زندگی روحانیت خود را وفق دهند و در مقابل برخی از ناملایمات این نوع زندگی مقاومت کنند، لذا مقاومت در زندگی خانوادگی ما طلبه‌ها، حرف نخست را می زند.

وی تصریح کرد: در عرصه طلبگی کسانی موفق بودند که خانواده آنان مقاومت داشتند، یعنی دارای همسر و فرزندانی بودند که با همه مسائل در زیست روحانیت ناسازگار بودند و برعکس آنان که دارای چنین خانواده‌ای نبودند، در زندگی طلبگی شکست خوردند و نتوانستند در عرصه طلبگی اثرگذار باشند و حتی نتوانستند در حوزه علم و دانش با همه استعدادی که داشتند در این خصوص گامی برای گسترش این دانش در جامعه بردارند و در جمع روحانیت شکست خوردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به آیه «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا» که خداوند فرموده است؛ «قطعا اين قرآن به [آيينى] كه خود پايدارتر است راه مى ‏نمايد و به آن مؤمنانى كه كارهاى شايسته مى كنند مژده مى‏ دهد كه پاداشى بزرگ برايشان خواهد بود»، عنوان کرد: این آیه به مقاومت در هدایت‌گری اشاره دارد و قرآن هدایتگر قهاری است.

وی اضافه کرد: قرآنی شدن عزیزان شما موفقیت شما را در عرصه طلبگی فراهم می‌کند، چرا که عمده نقش‌آفرینی قرآن و فرهنگ قرآنی تولید و ایجاد مقاومت است، لذا بزرگترین اثر قرآنی شدن عزیزان شما زیست روحانیت را تضمین و پیشرفت در عرصه روحانیت را به همراه دارد.

امام جمعه مشهد افزود: در زندگی اجتماعی با توجه به تحولات سیاسی، مقاومت حرف اول را در رشد سیاسی و اجتماعی ما می‌زند، لذا اگر جامعه ما در برابر همه فتنه‌های استکبار مقاوم باشد، انقلاب ما به جایی که باید می‌رسد و عزت اسلام و مسلمین به نقطه زمینه‌سازی ظهور منتهی خواهد شد.

وی تصریح کرد: اما اگر مقاومت از جامعه ما گرفته شد، این مهم صورت نخواهد پذیرفت. امروز مقاومت در زندگی طلبگی نسبت به گذشته ضعیف شده است، در دوره‌های گذشته بزرگان در عرصه مقاومت موفقیت‌هایی داشتند، اما در زندگی طلاب جوان این ضعف مقاومت قابل مشاهده است.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: امروز آسیب‌پذیرترین قشر در جامعه به لحاظ زندگی طلبه‌ها هستند لذا سعی داریم، تا جایی که امکان دارد، این محرومیت را به حداقل برسانیم، اما آن روح مقاومت در طلاب امروز ضعیف شده است، در گذشته طلبه زندگی خود را با دیگران مقایسه نمی‌‌کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ابزار کرد: طلبه اگر خود را وقف امام زمان(عج) نکند، بدبخت‌ترین خلق خداست، نباید به روحانیت به‌عنوان یک شغل نگریست، در غیر اینصورت زمان و استعدادش هدر رفته است، لذا توسعه مقاومت در زندگی طلبگی عامل موفقیت در زیست طلبگی است.

وی عنوان کرد: عامل پیشرفت ما مقاومت است، لذا در هر عرصه هرچه مقاومت‌تر باشیم، موفق‌تر خواهیم بود و آنچه ما را به عرصه مقاومت هدایت می‌کند، قرآن است. به هر مقدار که از قرآن فاصله داشته باشیم، از جریان مقاومت فاصله داریم.

امام جمعه مشهد بیان کرد: در حال حاضر فرهنگ قرآنی به عنوان نعمت ارزشمند الهی در خانواده شما رسوخ کرده و جا دارد این توسعه بیشتری پیدا کند و توفیقات لازم در این راستا فراهم شود.

انتهای پیام
captcha