بودجه فرهنگی صرف ترویج فرهنگ قرآنی شود
کد خبر: 4037950
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
مهدی شجاع:

بودجه فرهنگی صرف ترویج فرهنگ قرآنی شود

مدیرکل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بهترین روش هزینه‌کرد بودجه‌های فرهنگی صرف آن در مسیر ترویج فرهنگ قرآنی است.

حجت‌الاسلام مهدی شجاع، مدیرکل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مهدی شجاع، مدیرکل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز دوم اسفندماه، در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت طلاب، در مجتمع آفتاب ولایت مشهد، بیان کرد: ارزش و فضیلت قرآن در یک جلسه قابل بیان نیست، اما آنچه مطرح می‌شود، این است که جامعه ما هنوز با قرآن و معارف اهل‌ بیت(ع) فاصله دارد و هر چه از اقیانوس بیکران قرآن بهره‌مند شویم، باز هم نیازمند یادگیری معارف قرآنی برای رسیدن به حیات طیبه هستیم.

وی افزود: مجموعه قرآن و عترت در فرهنگ ارشاد و اسلامی تنها وزارتخانه دارای پسوند اسلامی است که این تکلیف‌آور و از یک سو الهام‌بخش این است که باید دارای برنامه با آموزه‌های قرآن باشد.

شجاع اظهار کرد: امروز با حضور حجت‌الاسلام رئیسی در دولت و دغدغه‌مندی و تعصب ایشان بر روی فعالیت‌های قرآنی تلاش این است که فعالیت‌های قرآنی گسترش یابد از طرفی برگزاری مسابقات قرآن، پویش‌های قرآن و فعالیت در این راستا باید حمایت شود و به‌ویژه حمایت در خصوص فضای مجازی مورد تأکید است، چرا که بخش مهمی از جهاد تبیین در فضای مجازی است، لذا این جای این حمایت وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه وقت زیادی در فضای مجازی می‌گذرانیم، افزود: قرآنی کردن فضای مجازی به ویژه آن بخش از فضای مجازی که بیشتر مورد استفاده اعضای خانواده مجموعه قرار دارد، مدنظر است، لذا هر چه بیشتر زندگی فردی و جامعه را به سمت قرآن هدایت کنیم مقدمه رسیدن به تمدن اسلامی زودتر فراهم خواهد شد.

وی گفت: برای داشتن جامعه قرآنی با قالب‌های جذاب ورود کنیم و مفاهیم قرآن را در قالب خلاقانه ارائه دهیم، تا جوانان و نوجوانان را پای سفره قرآن قرار گیرند.

مدیرکل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اظهار کرد: بهترین روش هزینه‌کرد بودجه‌های فرهنگی مسیر ترویج فرهنگ قرآنی است و این بسیار ارزشمند است که امیدواریم اثرات آن را نیز در جامعه شاهد باشیم.

انتهای پیام
captcha