برگزاری مسابقات قرآنی تسنیم در حوزه‌های علمیه خواهران استان بوشهر
کد خبر: 4040688
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

برگزاری مسابقات قرآنی تسنیم در حوزه‌های علمیه خواهران استان بوشهر

معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر از برگزاری طرح مسابقات قرآنی تسنیم خبر داد و گفت: این طرح به مناسبت فرارسیدن روز قرآنی بوشهر و با هدف ایجاد انس طلاب با قرآن کریم برگزار شد.

فاطمه مجاهد، معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از بوشهر، از برگزاری طرح مسابقات قرآنی تسنیم در 15اسفندماه، خبر داد و گفت: این مسابقات با توجه به انتصاب عنوان پایتخت قرآنی ایران به استان بوشهر و همچنین فرارسیدن روز قرآنی بوشهر، به همت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان، با همکاری موسسه آموزش عالی معصومیه (س) و به میزبانی مدرسه علمیه الزهرا (س) شهر بوشهر برگزار شد.

مجاهد با اشاره به استانی بودن این طرح گفت: پس از داوری در مرحله شهرستانی، 43 نفر در 4 رشته قرائت، حفظ کل، حفظ 10 جزء و حفظ 20 جزء به مرحله استانی رسیده اند که طلاب شرکت کننده در این مسابقات امروز در سطح استانی داوری می‌شوند.

وی هدف از برگزاری مسابقات تسنیم را انس با قرآن کریم خواند و تصریح کرد: این انس باید در میان تمامی آحاد جامعه به ویژه طلاب نهادینه شود و به همین علت برآن شدیم تا مسابقات قرآنی تسنیم را در میان مدارس علمیه خواهران استان برگزار کنیم.

معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به تعداد برگزیدگان در هر رشته گفت: در هر یک از 4 رشته رتبه های اول تا سوم، در مجموع 12 نفر برگزیده خواهیم داشت که به برگزیدگان هدایایی تعلق خواهد گرفت.

وی اعتبار هدایا را مجموعا 15 میلیون تومان برآورد کرد و ادامه داد: این هدایا طی برگزاری یک جشنواره با حضور مسئولین و کانون های قرآن طلاب استان، پس از تجلیل از برگزیدگان به ایشان اهدا خواهد شد.

فاطمه مجاهد درانتها با اشاره به برگزاری دو رشته حفظ جزء 30 و اذان برای فرزندان طلاب اضافه کرد: این مسابقات در هر رشته یک برگزیده استانی خواهد داشت و به این فرزندان نیز جوایزی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha