صدور مجوز ورود کودکان بالای 5 سال به مسجدالنبی و مسجدالحرام
کد خبر: 4042327
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰

صدور مجوز ورود کودکان بالای 5 سال به مسجدالنبی و مسجدالحرام

وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرده است که با برداشته شدن محدودیت‌های مربوط به پیشگیری از کرونا کودکان بالای پنج سال اجازه ورود به مسجدالنبی و مسجدالحرام را پیدا کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، هشام بن عبدالمنعم بن سعید، معاون وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرد حداقل سن کودکان برای صدور مجوز عمره در مسجدالحرام و نماز در روضه شریفه مسجدالنبی را پنج سال اعلام کرد.

بن سعید در گفت‌وگو با السعودیة گفت: پس از لغو مقررات ویژه ورود زائران به مسجدالحرام و مسجدالنبی برای اقامه نماز، تمامی کودکان همراه خانواده مجاز به ورود به حرمین شریفین هستند، زیرا مقررات ویژه اقامه نماز در این دو مکان مقدس لغو شده است.

او درباره لزوم ثبت نام در دو اپلیکیشن «اعتمرنا» و «توکلنا» به‌خصوص با برداشته شدن دستورالعمل‌های بهداشتی و لغو مقررات مربوط به صدور مجوز از جمله داشتن مدارک مربوط به وضعیت سلامت گفت: ورود به مسجدالحرام و مسجدالنبی همچنان از طریق ثبت نام در این دو اپلیکیشن انجام می‌شود؛ زیرا ضرورتی برای ساماندهی دیجیتال ورود به این اماکن مقدس است.

عبدالمنعم گفت: از طریق ثبت نام اینترنتی می‌توان ورود زائران را تحت کنترل داشت و همچنین برای زائران و عمره‌گزاران این فرصت فراهم می‌شود که برای زیارت و اعمال عبادی خود برنامه‌ریزی و رزرو نوبت انجام دهند و بدانند ظرفیت‌ها و جمعیت حاضر در مسجدالحرام و مسجدالنبی در زمان‌های مختلف تا چه اندازه است.

روزنامه عکاظ پیش از این خبر داده بود که کسانی که واکسن کرونا را دریافت نکردند یا واکسیناسیون خود را هم تکمیل نکرده‌اند، می‌توانند برای ادای عمره و زیارت وارد مسجدالحرام و مسجدالنبی شوند، مشروط به اینکه به کرونا مبتلا نباشد یا با کسانی که به کرونا مبتلا شدند، در ارتباط نبوده باشند.

در مورد عمره‌گزاران خارجی هم وزارت حج  و عمره عربستان سعودی اعلام کرده است که این افراد قرنطینه نخواهند شد و برای دریافت مجوز عمره نیازی به ثبت مدارک واکسیناسیون آنها نیست.

مقامات سعودی پنجشنبه گذشته اعلام کرد که محدودیت‌ها برای حضور در حرمین شریفین و لزوم ارائه پاسخ منفی تست پی سی آر برای ورود به این مکان‌های را لغو می‌کند.

روزنامه سبق به نقل از وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرده است که در ادامه کاهش محدودیت‌های مرتبط به کرونا، نمازگزاران برای ورود به حرمین شریفین دیگر نیازی به ارائه پاسخ منفی پی سی آر ندارند.

این وزارتخانه اعلام کرده بود که اجرای اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی در حرمین شریفین را متوقف کرده است و بر تداوم استفاده از ماسک در این اماکن تأکید می‌شود.

مراسم حج تمتع و حج عمره امسال نیز با حضور حجاجی از سایر کشورها و با کاهش تدابیر محدودکننده در زمینه شیوع بیماری کرونا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha