میزبانی امامزادگان طالقان از گردشگران نوروزی
کد خبر: 4044176
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

میزبانی امامزادگان طالقان از گردشگران نوروزی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طالقان گفت: بقاع متبرکه امامزاده هارون، زکریا، یوسف و ابراهیم(ع) در ایام نوروز آماده پذیرایی از زائران و گردشگران هستند.

امامزاده هارون طالقان

حجت‌الاسلام نصرالله رزاقی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طالقان در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به برنامه‌های نوروزی این اداره، اظهار کرد: برگزاری جشن و آذین‌بندی امامزادگان، توزیع بروشورهای تبلیغاتی و مذهبی به همراه بسته‌های پذیرایی، توزیع شیر نذری بین زائران و برگزاری سخنرانی و نماز جماعت از جمله این برنامه‌هاست.

وی افزود: همچنین کمک‌های معیشتی در ایام نوروز در قالب نیازهای ضروری افراد نیازمندان به تعداد یک هزار و 500 بسته معیشتی بین نیازمندان طالقان توزیع می‌شود.

این مسئول با معرفی تعدادی از امامزادگان طالقان، گفت: امامزاده هارون، زکریا، یوسف و ابراهیم(ع) از جمله امامزادگان طالقان هستند که در ایام نوروز آماده پذیرایی از زائران و گردشگران هستند.

مسئول اداره اوقاف و امور خیریه طالقان با بیان اینکه پیش‌بینی تعداد گردشگران براساس آب‌وهوای طالقان است، گفت: اگر وضعیت آب‌وهوا مناسب باشد پیش‌بینی می‌شود امامزادگان هارون و یوسف(ع) در ایام نوروز بین 100 تا 200 زائر و گردشگر در طول روز داشته باشند.

این مسئول با اشاره به برخی از برنامه‌های قرآنی، بیان کرد: سال گذشته مراسم‌ قرآنی در قالب انس با قرآن برگزار شد و امسال نیز در شب میلاد امام زمان(عج) این مراسم همراه با مدیحه‌سرایی و سخنرانی در امامزاده‌های شهرستان ادامه یافت و برنامه جزء‌خوانی قرآن در شب‌های اعیاد و در ماه مبارک رمضان در امامزادگان برگزار می‌شود.

امام‌جمعه موقت طالقان با اشاره به برنامه اسکان زائران نیز توضیح داد: سال گذشته به‌دلیل شرایط همه‌گیری کرونا برنامه اسکان زوار در امامزادگان مهیا نشد و امسال نیز ستاد کرونا با توجه برودت هوا و شیوع اومیکرون اجازه بازگشایی زائرسراها برای پذیرایی زائران در شب را نداده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طالقان با اشاره به اینکه در طول سال برنامه‌های مختلف در امامزادگان اجرا می‌شود، گفت: برگزاری دعای ندبه، مراسم دعای کمیل و برنامه‌های اعیاد و بزرگداشت اهل‌ بیت(ع) در سالروز شهادتشان، اطعام غذای‌ گرم و قربانی از جمله برنامه‌های مستمر بقاع متبرکه است.

رزاقی همچنین از برنامه بازسازی امامزاده یوسف(ع) طالقان خبر داد و افزود: برای بازسازی این امامزاده، شش میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که کار آن آغاز شده و حدود یک میلیارد تومان سال گذشته هزینه شد و امسال نیز ان‌شاء‌الله به اتمام می‌رسد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طالقان با اشاره به برنامه اعزام مبلغ، گفت: در سال گذشته 35 روحانی برای امر تبلیغ اعزام کردیم که این برنامه امسال نیز ادامه دارد و روحانیون مستقر در امامزادگان هارون و زکریا در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان حضور فعال خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha