چگونه می‌توان سبک زندگی خود را قرآنی کرد
کد خبر: 4048237
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

چگونه می‌توان سبک زندگی خود را قرآنی کرد

رئیس میزکار تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه چگونه می‌توان سبک زندگی را قرآنی کرد، گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌هایی که می‌تواند سبک زندگی انسان را قرآنی کند، ارتقای ایمان و باورهای دینی است.

 سبک زندگی قرآنیبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی عیسی‌زاده، رئیس میزکار تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی، شامگاه، 20 فروردین‌ماه در نشستی با موضوع «چگونه می‌توان سبک زندگی را قرآنی کرد» که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های قرآنی کردن و به تعبیری اسلامی کردن سبک زندگی که در قرآن و سخن سیره اهل بیت(ع) نیز به آن توجه شده است، بحث ارتقای ایمان و باورهای دینی است.

وی بیان کرد: این در حالی است که سبک هر کسی در زندگی کردن و نوع رفتارهای او با خود، خداوند و افراد پیرامون جامعه خود برگرفته از ایمان و باورهای دینی است که در درون خود دارد.

عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن بیان کرد: در واقع اگر کسی به خداوند اعتقاد داشته باشد یقیناً در نوع زندگی خود یک سری تعاملات و رفتارهایی دارد که حاکی از باورهای اوست و در مقابل نیز اگر کسی به این باور نرسد که خدایی وجود دارد مسلماً یک نوع تعامل دیگری در زندگی خود خواهد داشت.

عیسی‌زاده اضافه کرد: خداوند در این خصوص می‌فرماید که یک درخت پاک است که میوه‌های زیبا و خوبی ثمره آن خواهد بود، همانطور که وقتی آدمی در یک جایگاه ناپاک قرار می‌گیرد می‌تواند آثار ناپاکی را در آنجا پیدا کند.

وی اظهار کرد: این در حالی است که امام علی(ع) نیز در تأیید این مطلب فرمودند که از باورهای درونی است که رفتارهای فرد را می‌توان دریافت. به عبارتی با توجه به رفتارهای یک فرد می‌توان به باورهای درونی آن فرد پی برد، به گونه‌ای که اگر فردی باور به خدا داشته باشد، قطعاً رفتارهای ارزشی نیز از خود بروز خواهد داد و در مقابل نیز اگر فردی ایمان به خدا نداشته باشد اعمال و رفتاری دور از شأن و شخصیت یک انسان را از خود نشان خواهد داد.

انتهای پیام
captcha