ضرورت ورود هنرمندان به بازتولید نیاز نسل جوان به سیره رضوی
کد خبر: 4050167
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

ضرورت ورود هنرمندان به بازتولید نیاز نسل جوان به سیره رضوی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: هنرمندان و متولیان امر دین و فرهنگ با نگاه ظریف و دقیق خود بایستی به بازتولید نیاز نسل جوان در سیره رضوی بپردازند.

محمدرضا جعفری، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمدرضا جعفری، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استنداری مرکزی، امروز، 28 فروردین در مراسم یازدهمین جشنواره استانی کتابخوانی رضوی اظهار کرد: اندیشه‌ورزی مقدمه ایمان است و خداوند متعال این مهم را پس از خلقت انسان و برگزیده شدنش به او بخشید. قدرت اندیشه وجه تمایز انسان با سایر موجودات است که بدین واسطه می‌توان درجات عالی انسانیت را پشت سرگذارد.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به تکامل در سایه پشت سرگذاردن فرایند اندیشه به دست می‌آید، تصریح کرد: میزان استفاده از اندیشه به توانایی انسان‌ها بستگی دارد، برخی از این نعمت الهی برای رفع نیازهای روزمره بهره می‌جویند و برخی از اندیشمندان و صاحب‌نظران برای پیشبرد و تعالی جامعه بشری از آن بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استنداری مرکزی اضافه کرد: در به کارگیری اندیشه و حرکت در مسیر درست فکری، کتاب تنها ابزاری است که انسان را در رسیدن به کمال و معرفت‌شناسی ارتقا می‌دهد. مطالعه کتب مفید و برطرف کننده نیازهای مادی و معنوی امری ضروری است.

جعفری یادآور شد: برخورداری از سیر مطالعاتی یکی از نیازها و ضرورت‌های جدی نسل جوان است و خانواده‌ها باید در احصا و شناسایی سیر مطالعاتی فرزندان خود را راهنمایی کنند. لازم است والدین و متولیان امرکتاب‌هایی را در اختیار نوجوانان و جوانان قرار دهند که به نیازها و مهارت‌ها پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه متولیان امر فرهنگ باید منابع را درست و هدفمند در اختیار نسل نوجوان و جوان قرار دهند، اظهار کرد: ترویج و تبلیغ کتاب باید با نگاه تربیتی و پرورشی همراه باشد. کتاب نقش تأثیرگذار در سیر تکاملی زندگی دارد و غیرقابل حذف است. نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور می‌تواند با انتخاب و انتشار کتب مناسب به رشد و پرورش تفکر جوانان جامعه کمک کند.

جعفری ضرورت تبلیغ و ترویج سیره و سبک زندگی رضوی را مورد تأکید قرار داد و افزود: اشاعه فرهنگ رضوی مهم است و نیاز به شناخت بیش از گذشته دارد. انتشار سیره بی‌بدیل زندگی ائمه و سیره رضوی امر مهمی است که جوانان را به اندیشه بیشتر و توجه وامی‌دارد.

وی بیان کرد: هنرمندان و متولیان امر دین و فرهنگ با نگاه ظریف و دقیق خود بایستی به بازتولید نیاز نسل جوان در سیره رضوی بپردازند. سیره رضوی منبع غنی در حوزه‌های مختلف مهارتی و مسائل اجتماعی است که می‌تواند به تمامی پرسش‌های جوانان در بخش‌های مختلف پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام
captcha