نیروهای مسلح توانسته‌اند امنیت را در تمام منطقه برقرار کنند
کد خبر: 4050517
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

نیروهای مسلح توانسته‌اند امنیت را در تمام منطقه برقرار کنند

استاندار خراسان رضوی گفت: نقطه اقتدار بازدارندگی نیروهای مسلح در اوج خودش قرار دارد و امنیت حاصل شده از زحمات آنان، نه تنها برای مردم ایران، بلکه برای تمام ملل منطقه وجود دارد.

نیروهای مسلح به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، امروز،29 فروردین در مراسم روز ارتش، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و تبریک روز ارتش، اظهار کرد: استکبار جهانی با استفاده از رژیم منحوس پهلوی و سیل مستشارانی که در این کشور داشت و فرماندهان وابسته‌ای که بر ارتش آن زمان حاکم کرده بود و تجهیزات وابسته‌ای را که در اختیار ارتش قرار داده بود، به عنوان پلیس و ژاندارم منطقه برای صیانت از اهداف و منافع استکباری خودش عمل می‌کرد، اما از ماهیت دینی و قاعده مردمی ارتش ما در همه مقاطع غافل بود و همین بدنه مردمی و هویت دینی باعث شد آن ارتش صرف نظر از همه وابستگی‌ها، به نهضت امام(ره) بپیوندد و در جریان پیروزی انقلاب و در مسیر مردم قرار گیرد و این افتخاری برای ارتشیان عزیز ماست.

وی ادامه داد: اگرچه بر اساس همین مؤلفه‌های مهم مردمی و دینی همیشه متن و بطن ارتش در زمان طاغوت هم با عناصر هدایت‌گر انقلاب در ارتباط بود و هیچ گاه ارتش ما از اتصال با نهضت انقلابی امام جدا نبود، اما منافقین به شدت در تلاش بودند تا ارتش را از این کشور و مردم بگیرند، اما هوشیاری امام مانع شد. ارتش ما در جریان دفاع مقدس، ضمن دفاع از نظام و کشور، هویت دینی، انقلابی و مردمی خود را هم تقویت کرد و طی این سال‌ها ضمن انجام وظیفه، به ارتقاء معنویت در درون تشکیلات خود نیز پرداخت و امروز ما شاهدیم ارتش ضمن برخورداری از بدنه انقلابی و مردمی، از فرماندهان انقلابی و مجاهد و امکانات و تسلیحات داخلی نیز بهره‌مند است.

استاندار خراسان‌رضوی بیان کرد: امروز ما به نیروهای مسلحی که با نگاه انقلابی و متکی بر قاعده مردمی و تحت فرمان شخصیت دینی و ولایت مشغول دفاع از این سرزمین هستند، افتخار می‌کنیم. نقطه اقتدار بازدارندگی نیروهای مسلح ما در اوج خودش قرار دارد و امنیت حاصل شده از زحمات آنان، نه تنها برای مردم ایران، بلکه برای تمام ملل منطقه وجود دارد و منطقه از هجوم گسترده استکبار مصون است‌. آمریکا و ایادی آن مایل اند در این منطقه حضور فیزیکی پیدا کنند، اما اکنون در حال خروج از کشورهای منطقه اند و این از برکت نیروهای مسلح ماست.

نظری با بیان اینکه در خراسان رضوی به برکت وجود امام رضا(ع) ما از نعمت امنیت برخورداریم، گفت: امنیت مرزها و امنیت داخلی استان ما در حداکثر خودش است و اتحاد نیروهای مسلح ما و تمام مسئولان استان زبانزد و موجب افتخار است. اقدامات کور دشمن در بعضی مقاطع اتفاق می‌افتد، اما اصلاً ارزش نظامی ندارد و کور است. به وجود عزیزان در نیروهای مسلح افتخار می‌کنیم.

وی افزود: در خراسان رضوی همچنان با استفاده از ظرفیت‌های نظامی و در یک بستر امن خدمتگذار مردم خواهیم بود و موجب افتخار است که تمام نیروهای مسلح و سازمان‌های امنیتی ما در عین حال که به وظیفه امنیتی خود می‌پردازند، در بخش‌های مختلف نیز در حال خدمت مستقیم به مردم و مناطق محروم هستند و این حاصل نگاه مردمی ارتش است. امیدوارم این نمایش قدرتی که امروز در سطح کشور توسط ارتش انجام می‌شود و نمادی از اقتدار نیروهای مسلح کشور ماست، باعث شود ایادی استکبار درس بگیرند و مردم نیز احساس غرور و افتخار کنند و همه ما با استفاده از این شرایط امن بتوانیم به وظیفه خدمت‌گذاری خود به مردم بپردازیم.

انتهای پیام
captcha