اجرای تئاتر در ۷۵ مسجد قزوین
کد خبر: 4057621
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

اجرای تئاتر در ۷۵ مسجد قزوین

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین از اجرای تئاتر بچه‌های مسجد با عنوان محرابیان در ۷۵ مسجد استان قزوین با هدف استعدادیابی و تقویت فعالیت‌های فرهنگی خبر داد.

تئاتر بچه های مسجدسیدقاسم قوامی، مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، گفت: رویداد نمایشی تئاتر بچه‌های مسجد در قزوین با هدف رشد و اعتلای هنری گروه‌های نمایشی در استان و توسعه تئاتر مردمی برگزار شد.

وی ادامه داد: مسجد محوری از مهمترین رویکردهای حوزه هنری استان قزوین است و تلاش می‌کنیم پرورش نوجوانان با استعداد در عرصه تئاتر را در این نهاد دنبال کنیم.

این مسئول بیان کرد: از طریق فعالیت‌های تئاتر بچه‌های مسجد می‌توان نخبه‌های متعهد انقلابی در عرصه تئاتر و نمایشنامه نویسی را شناسایی و تربیت کرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از فراخوان جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در آذر ماه سال گذشته دبیرخانه این جشنواره با عنوان «محرابیان» در استان شکل گرفت و ۲۲ گروه از استان قزوین ثبت‌نام کردند و در این رویداد ۶۰ نفر از هنرمندان جوان و متعهد حضور داشتند.

قوامی اظهار کرد: در نهایت پس از بررسی‌های انجام شده در مجموع ۱۱ نمایش و ۱۱۰ اجرا در ۷۵ مسجد صورت گرفت و آیین اختتامیه جشنواره روز چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت ساعت ۱۷:۳۰ در محوطه مسجد جامعه قزوین برگزار خواهد شد و سه اثر به دبیرخانه ملی جشنواره ارسال می‌شود.

انتهای پیام
captcha