ظرفیت کاروان‌های اعزام به حج خراسان‌رضوی تکمیل شد
کد خبر: 4059071
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲

ظرفیت کاروان‌های اعزام به حج خراسان‌رضوی تکمیل شد

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان‌رضوی از تکمیل ظرفیت ثبت نام 38 کاروان حج 1401 خراسان رضوی خبر داد.

مکه مکرمهعباس خداشناس، مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی در خصوص اعزام کاروان‌های حج خراسان رضوی، بیان کرد: آغاز نام‌نویسی در کاروان‌های حج تمتع 1401 استان یکشنبه، 18 اردیبهشت بود که بر اساس آن متقاضیان تشرف به حج تمتع از بین ثبت‌نامی‌های کاروان‌های حج سال 1399 که وجوه مربوطه را پرداخت کرده‌ و تاکنون انصراف نداده بودند اقدام به ثبت نام نهایی کردند.

وی افزود: بر اساس اعلام کشور عربستان امکان پذیرش بالای 65 سال فراهم نشد، لذا زائران زیر 65 سال مشمول ثبت نام و اعزام برای حج 1401 شدند.

خداشناس اظهار کرد: زائران ثبت نامی در حج حداقل دو دز واکسن کویید 19 که مورد تائید عربستان و شامل سینوفارم و آسترازنکا است اقدام کرده باشند و تا قبل از اعزام نیز نسبت به تزریق دز سوم واکسن خود اقدام کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در خصوص آن دسته از حجاجی که واکسنی غیر از این دو مورد را زده‌اند، بیان کرد: این دسته از مشمولان حج باید دز سوم و چهارم را بر اساس واکسن‌های مورد تائید عربستان یعنی سینوفارم و آسترازنکا بزنند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت ثبت نام برای 38 کاروان اعزامی از خراسان رضوی تکمیل شده و اطلاع‌رسانی در خصوص اعزام اولین کاروان متعاقباً اعلام خواهد شد.

 خداشناس اضافه کرد: در حج سال‌جاری تعداد 5410 زائر استان در قالب 38 کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد که از این تعداد 28 کاروان مدینه قبل و 10 کاروان مدینه بعد هستند که از مجموع 38 کاروان استان 17 کاروان مربوط به شهرستان‌های استان است.

انتهای پیام
captcha