برگزاری یادواره‌ها یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای آشنایی نسل جوان با سیره عملی شهدا
کد خبر: 4059654
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰

برگزاری یادواره‌ها یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای آشنایی نسل جوان با سیره عملی شهدا

فرماندار بردسکن برگزاری یادواره‌ها را یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای آشنایی نسل جوان با سیره عملی شهدا دانست.

یادواره شهدابه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علی دهقان‌زاده، فرماندار بردسکن امروز چهارم خردادماه، در یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی این شهرستان اظهار کرد: در یادواره شهداست که باید خاطرات و سیره شهدا به نسل‌های جوان و نوجوان انقلاب منتقل شود.

وی با بیان اینکه اگر امروز در جامعه‏ نام و یادی از شهدا است، در سایه‌ همین یادواره‌هاست، برپایی مجالس یادواره شهدا را در طول سال یک امر ضروری دانست و تصریح کرد: امروز نگرانیم برای نسل دوم و سوم انقلاب که آیا از شهدا، رزمندگان و جبهه‏های نبرد خاطراتی دارند؟

فرماندار بردسکن مطرح کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌هایی که می‌توان نسل جوان انقلاب را با سیره عملی شهدا آشنا کرد برگزاری یادواره‌های شهدا است.

وی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهدا را اخلاص و اطاعت از ولایت فقیه دانست.

علی‌اکبر چراغیان، مدیر آموزش و پرورش بردسکن نیز در این مراسم گفت: اگر صبر و استقامت و همراهی خانواده‌های شهدا نبود، قطعاً شهدا نمی‌توانستند این مسیر پر از افتخار را به زیبایی طی کنند.

وی معرفی و بازگویی رشادت‌های شهدا برای جوانان را جزء ضروریات دانست و افزود: نسل امروز باید با مطالعه سیره و روش زندگی شهدا و الگو قرار دادن آن ستاره‌های آسمانی، سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کنند.

چراغیان تصریح کرد: یاد و خاطره حماسه‌های خانواده‌های شهدا برای همیشه زنده خواهد بود و ملت ایران به این عزیزان افتخار می‌کند، همه شهدا مردانه و باغیرت در برابر دشمن ایستادند و قهرمانان واقعی ملت ایران هستند.

وی ابراز کرد: وجود پدرانی مؤمن و سخت‌کوش بود که با روزی حلال درس ایثار و گذشت و سخت‌کوشی را به فرزندان شهیدشان دادند و آن‌ها نیز در این مسیر درخشیدند.

وی اظهار کرد: امروز به عنوان یک تکلیف بر همه آحاد جامعه فرض است که رهرو راستین آنان بوده و در راستای تحقق آرمان‌های متعالی و نورانی‌شان گام بردارند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن رمز موفقیت شهدا را خودباوری، خداباوری و ولایت‌پذیری آنان دانست و بر ترویج سیره و سبک زندگی آنان که سرشار از سادگی و اخلاص است، به عنوان الگویی ارزشمند و عملی برای نسل جوان تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha