کار تشکیلاتی آثار و منافع امور خیریه را بیشتر می کند
کد خبر: 4061674
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲

کار تشکیلاتی آثار و منافع امور خیریه را بیشتر می کند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در در پیامی به همایش مدیران مؤسسات خیریه استان خراسان رضوی گفت: آنچه در مسئله خیرات و مبرات مهم است کار تشکیلاتی است، با انجام کار تشکیلاتی، آثار و منافع کار خیر بیشتر می‌شود.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد،به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، در پیامی به همایش مدیران مؤسسات خیریه استان خراسان رضوی که امروز ۱۲ خردادماه، در تالار نور  اداره‌کل اوقاف برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته مردم به عناوین مختلف در کار خیر سهیم بودند، اما کار تشکیلاتی نبود، تصریح کرد: آنچه در مسئله خیرات و مبرات مهم است، کار تشکیلاتی است، با انجام کار تشکیلاتی، آثار و منافع کار خیر بیشتر می‌شود.

وی افزود: در انجام کار خیر مراقبت لازم را داشته باشید، در صورت بروز کوچک‌ترین مشکل تمامی امور خیر شما تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

امام جمعه مشهد در توصیه به مدیران مؤسسات خیریه استان گفت: در کار خیر اخلاص داشته باشید و کار را برای خدا انجام دهید.

علم‌الهدی با بیان اینکه اگر کار خیر بدون اخلاص و برای غیر خدا انجام شود شرک است، گفت: در کار خیر اخلاص را از دست ندهید. در هنگام انجام عمل خیر به غیر از خدا، جلب رضایت هیچ‌کسی را در نظر نگیرید حتی به اندازه بدست آوردن لبخند کسی، تا ثواب و اثر این کار خیر محفوظ بماند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در ادامه در خصوص اقدامات معاونت فرهنگی اوقاف استان، گفت: فکر نمی‌کردم اقدامات معاونت فرهنگی اوقاف استان تا این اندازه با برکت و مؤثر باشد و برای بنده باعث افتخار و خوشبختی است.

وی با اشاره به وضعیت بقاع متبرکه در زمان طاغوت و وجود خرافه و سوءاستفاده در این اماکن متبرکه، عنوان کرد: در حال حاضر و به همت سازمان اوقاف و اموخیریه، بقاع متبرکه به مراکز نشر معرفت اهل‌بیت(ع) تبدیل شده است.

علم‌الهدی بیان کرد: اصل برنامه‌ریزی در فعالیت‌های فرهنگی بقاع متبرکه اصل مهمی است و سعی شود برنامه‌های کوتاه مدت موثر برای زائران تدارک دیده شود.

امام جمعه مشهد افزود: آموزه‌های درازمدت در بقاع متبرکه به ویژه بقاع میقات‌الرضا(ع) کارایی ندارد. بقاع متبرکه به جهت جریان فکری زائر حوزه فرهنگی خاصی دارد.

انتهای پیام
captcha