جهاد تبیین؛ تکلیف عمومی برای عناصر انقلابی
کد خبر: 4068143
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۱
علم‌الهدی بیان کرد:

جهاد تبیین؛ تکلیف عمومی برای عناصر انقلابی

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی گفت: جهاد تبلیغ به یک قشر خاص منحصر می‌شود، اما جهاد تبیین قشر خاصی را در بر نمی‌گیرد و یک تکلیف عمومی برای همه عناصر انقلابی است.

آیت‌الله سیداحمد علم الهدی،نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی و امام‌جمعه مشهد در چهارمین دوره طرح زائران حرم رضوی که با حضور مبلغان جهادی عرصه سلامت و مقابله با کرونا شامگاه، ۱۱ تیرماه، در مجتمع فرهنگی آموزشی امامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در روزهای نخست شیوع ویروس منحوس کرونا به دلیل برخی غفلت‌ها اموات کرونایی بدون غسل و تدفین کامل به خاک سپرده می‌شدند، این امر تمام بازماندگان را رنجیده خاطر می‌کرد و حرمت مؤمن در جامعه دینی و اسلامی از بین رفته بود.

وی با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا عده‌ای از مبلغان جهادی، جهاد به انفس کردند و تکالیف شرعی اموات را انجام دادند، بیان کرد: شما مبلغان بدون وحشت و دغدغه این حرکت بزرگوارانه را انجام دادید و ثابت کردید خدمت در دستگاه امام زمان(عج) در هر شکلی اجرا شدنی است و از هیچ چیزی باکی ندارید.

علم‌الهدی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین، افزود: اما این سؤال مطرح می‌شود که چرا به‌جای جهاد تبلیغ، جهاد تبیین گفته شده است، در پاسخ باید گفت که جهاد تبلیغ به یک قشر خاصی منحصر می‌شود، اما جهاد تبیین قشر خاصی را در برنمی‌گیرد و یک تکلیف عمومی برای همه عناصر انقلابی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی با بیان اینکه هدایت بر دو نوع ارائه طریق و ایصال الی مطلوب است، تصریح کرد: جهاد تبلیغ در مقام ابلاغ و جهاد تبیین ایصال الی مطلوب است، جهاد تبیین یعنی افرادی که در مقام تبلیغ و ارشاد مردم قرار دارند، تبلیغ کفایت نمی‌کند، باید تبیین کنند و این وظیفه جهادی در درجه اول وظیفه روحانیون است.

وی بیان کرد: امتیاز روحانیونی که در دوران کرونا تغسیل و تکفین اموات کرونایی را انجام دادند در خط خدمتگذاری به امام عصر(عج) امتحان خود را به‌خوبی پس دادند و از جان خود گذشتند.

امام‌جمعه مشهد در پایان گفت: اینکه یک عده به دلیل شیوع یک بیماری در حال از بین رفتن بودند و دوستان امام زمان(عج) خود را در معرض بلا قرار دادند و با کمک به کادر درمان مسیر کار را عوض کردند و از جان خود گذشتند، بسیار مهم و ارزنده‌ است و امام زمان(عج) به‌عنوان شخصیت اسلامی و اجتماعی خدمت فردی را قبول می‌کنند که بر حسب اخلاص و ایثارگری باشد و شایسته امام زمان(عج) باشد.

انتهای پیام
captcha