اهالی قلم به تدوین زیبایی‌های کلام اهل‌بیت(ع) همت داشته باشند
کد خبر: 4068827
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲

اهالی قلم به تدوین زیبایی‌های کلام اهل‌بیت(ع) همت داشته باشند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: امیدوارم که اهالی قلم، قلمشان گرداگرد معرفت و مبانی دینی و همچنین تبیین، ترویج و تدوین زیبایی‌های کلام اهل بیت(ع) بگردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، امروز ۱۴ تیرماه، همزمان با روز قلم، در مراسم اختتامیه هجدمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی و بزرگداشت فقیدانی چون مرحوم سعید تشکری و مرحوم سیدمحسن مصطفی‌زاده که در محل کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تبریک روز قلم به عرصه نویسندگان این عرصه، اظهار کرد: امیدوارم که همانگونه که خداوند در قرآن به شمس و قمر به دلیل گرما بخش بودن و نورانیت و قلم نیز قسم یاد کرد، اهالی قلم نیز قلمشان گرداگرد معرفت و مبانی دینی و همچنین تبیین، ترویج و تدوین زیبایی‌های کلام اهل‌بیت(ع) بگردد.

وی ادامه داد: در اینجا لازم می‌دانم که یاد و خاطره دو سردار متعهد و انقلابی عرصه قلم از مافخر خراسان هم هستند؛ مرحوم سعید تشکری و مرحوم سیدمحسن مصطفی‌زاده را گرامی بدارم و محضر خانواده‌های این بزرگواران که امروز میهمان ویژه این مراسم هستند خیر مقدم عرض می‌کنم و امیدوارم که قلم‌های این دو بزرگوار که در مسیر معرفت و محبت اهل بیت(ع) چرخید مشمول عنایت و شفاعت اهل بیت(ع) و به ویژه امام رضا(ع) قرار بگیرند.
محمد حسین‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه این مراسم اظهار کرد: ما نویسندگان کمی در کشور نداریم اما اینکه نام سعید تشکری و استاد مصطفی‌زاده با نام حضرت رضا(ع) گره خورده است.

وی عنوان کرد: در حقیقت باید گفت که این عزیز همچنان زنده هستند، زیرا آثارشان هنوز نسل به نسل خواهد چرخید و برای آیندگان ما این عشق و ارادت معنوی را نشان خواهد داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضمن تبریک به برگزیدگان کتاب سال استان نیز بیان کرد: کتاب سال مسیری است برای خدا قوت گفتن از بیش از 4000 نویسنده‌ای که در سال در استان چاپ می‌شود و برگزیدگان که تعداد محدودی هم هستند، قله‌ها هستند و این قله‌ها از این جهت است که در سال‌های آینده نویسندگان جوان این مسیر و راه را نگاه کنند و این مسیر را نیز ادامه دهند.

گفتنی است که در حاشیه این مراسم نیز از کتاب یا علی مدد به قلم مرحوم سیدمحسن مصطفی‌زاده و کتاب مشکور به قلم مرحوم سعید تشکری و همچنین کتاب‌های انتخاب سال استان رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha