فراهم شدن بستر ترویج سیره رضوی در جشنواره رسانه ای امام رضا(ع)
کد خبر: 4070822
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
دبیر علمی دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) عنوان کرد؛

فراهم شدن بستر ترویج سیره رضوی در جشنواره رسانه ای امام رضا(ع)

دبیر علمی دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) گفت: بستر ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) و سیره رضوی در جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) فراهم است.

اکبر نصراللهی، دبیرعلمی دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، اکبر نصراللهی، دبیرعلمی دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، امروز 23 تیرماه در اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: همه مستحضر هستید که تکنولوژی‌های جدید از دهه 90 به بعد همه تحولات و روابط را تحت‌تاثیر قرار داده است.

وی افزود: امروز بر خلاف گذشته عامه مردم با استفاده از تکنولوژی نوین می توانند هر موضوعی را در هر مکانی با هر زبانی و در هر زمانی تولید و منتشر کنند.این یعنی کنشگری از انحصار رسانه های رسمی و کنشگران رسمی و صاحبان قدرت و ثروت خارج شده و یا حداقل کمرنگ شده است.

نصراللهی ابراز کرد: امروز همه افراد در زمینه های مختلف کنشگر هستند و این مختص عرصه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نیست بلکه حوزه دین و مذهب را نیز دربردارد این نیز می تواند هم فرصت و هم تهدید باشد.

دبیرعلمی دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) افزود: جنبه تهدیدی این مسئله از آن جهت است که برخی در همه حوز ها حتی در حوزه هایی که تخصصی ندارند هم صحبت می کنند که این در خصوص موضوعات دینی باعث ایجاد سونامی شایعات و شبهات می‌شود.

وی عنوان کرد: در حوزه های دیگر هم این اتفاق ممکن است بیفتد یعنی همه افراد در همه حوزه ها ورود می کنند بدون اینکه نگاه عالمانه و تخصصی در آن حوزه داشته باشند و نظرات خود را بیان می کنند که این تهدید است.

دبیرعلمی دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) اضافه کرد: جنبه فرصت این مسئله از این جهت که افراد متعهد و دارای تخصص، به راحتی با استفاده از این ظرفیت می‌توانند در موضوعات سیره و اهل‌بیت(ع) جهاد تبیین داشته باشند و به نشر معارف دینی بپردازند.

وی بیان کرد: آنچه در بیانه گام دوم انقلاب رهبری در خصوص محاصره تبلیغاتی فرمودند که این امر صرفا مختص حوزه سیاسی و اقتصادی نیست، بلکه حوزه دینی و مذهبی را نیز دربردارد و جهاد تبیین یک استراتژی راهبردی و میدانی رهبری برای خروج از محاصره تبلیغاتی است.

نصراللهی گفت: اشکالی که در این خصوص وارد است این است که دوستان ما در بخش رسانه و مطبوعات ناخواسته در خصوص جهاد تبیین غفلت کرده‌اند. افراد با تجربه در حوزه رسانه باید از تمامی ظرفیت‌های این حوزه استفاده کرده و برای ترویج و سیره فرهنگ رضوی پای کار بیایند.

دبیر علمی دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) افزود: جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) این فرصت را فراهم کرده تا همه فعالان رسانه‌ای با مشارکت گسترده در این جشنواره حضور یابند و در راستای ارتقای کمی و کیفی محتوای تولیدی در حوزه دینی و فرهنگ رضوی، به برگزاری هرچه قدرتمندتر این جشنواره کمک کنند.

انتهای پیام
captcha