به دلیل بودجه‌ریزی اشتباه، مردم خواستار استان شدن سبزوار هستند
کد خبر: 4077925
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
رییس شورای اسلامی سبزوار:

به دلیل بودجه‌ریزی اشتباه، مردم خواستار استان شدن سبزوار هستند

رییس شورای اسلامی سبزوار با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به مشکلات شهرستان سبزوار گفت: تاکنون برای تکمیل راه‌آهن 30 ساله سبزوار که به کمتر از هزار میلیارد تومان نیاز است بودجه‌ای اختصاص داده نشده است و با بودجه‌ریزی غلط در کشور مردم خواستار استان شدن برای توجه به مشکلات و دریافت بودجه هستند.

با بودجه ریزی غلط در کشور مردم خواستار استان شدن هستند

امین الله مظلوم، رییس شورای اسلامی سبزوار در مراسم گرامی‌داشت شهدای خبرنگار و تقدیر از خبرنگاران شهرستان سبزوار، شامگاه گذشته 22 مرداد که در تالار جهانگردی این شهرستان برگزار شد با انتقاد از عملکرد دولت گفت: دو راه بیشتر برای توجه به مشکلات سبزوار و گرفتن حق این شهرستان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: اولین راه اصلاح بودجه‌ریزی در کشور و دادن حق شهرستان‌هایی نظیر سبزوار است که متاسفانه در سفر اخیر رییس جمهور به استان، 70 درصد بودجه را به مشهد اختصاص دادند و 30 درصد بقیه را بین حدود 40 شهرستان خراسان رضوی تقسیم کردند که سهم سبزوار ناچیز است و مشکلات و پروژه‌های بزرگ همچنان تعطیل مانده است.

مظلوم با اظهار ناامیدی از اصلاح بودجه‌ریزی در کشور و اصلاح قوانین مربوطه افزود: راهکار دوم اعلام استان شدن سبزوار همانند کرمان جنوبی است تا مردم به حق خودشان برسند.

وی با اشاره به نامه انتقادی و هشدارآمیزی که در این رابطه توسط برخی از علما و مسئولان شهرستان سبزوار امضا و در هفته اخیر تقدیم رییس جمهور شده است گفت: توجیه مسئولان برای دادن بودجه مرکز استان بودن است و تا زمانی که این نگاه توسط مسئولان اصلاح نشده و حق شهرستان‌ها داده نشود مردم باید با مطالبه‌گری حق خودشان تلاش کنند تا به خواسته‌هایشان برسند.

رییس شورای اسلامی سبزوار با اشاره به یکی دیگر از دلایل تقاضای استان شدن سبزوار اضافه کرد: در حالی‌که ماهیانه حدود 2 میلیارد تومان از درآمدهای این شهرستان توسط آبفای سبزوار به مشهد ارسال می‌شود، اما بی‌توجهی و حل نشدن مشکلات حوزه آب و تکمیل نشدن شبکه فاضلاب شهرستان از  مشکلاتی است که مسئولان استانی در حق سبزوار انجام می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به باج‌دهی شهرداری سبزوار و باج‌گیری برخی از رسانه‌های سبزواری از شهرداری در گذشته اظهار کرد: ما معتقدیم این روش تعامل با رسانه‌ها غلط است و به شدت با آن مقابله می‌کنیمچرا باید به یک رسانه باج‌دهی شود که مطلبی ننویسد و یا به رسانه‌ای باج بدهیم که در تعریف از شهرداری و شورا مطلب بنویسد.

رییس شورای اسلامی سبزوار با تشبیه خبرنگاری به بازپرسی که در حال جمع‌آوری مستندات برای قضاوت مردم از اقدام و عملکرد مسئولان است، افزود: سرنوشت یک جامعه را افکار عمومی تغییر می‌دهد و خبرنگاران و رسانه‌ها نقش مهمی در  تغییرات افکار عمومی دارند.

مظلوم تصریح کرد: رسانه‌ها برای حل مشکلات مردم با جمع‌آوری مستندات و ارائه بی‌طرفانه می‌توانند موانع را از سر راه بر دارند.


انتهای پیام
captcha