تأکید چارچوب هماهنگی شیعیان عراق بر احترام به دستگاه قضا
کد خبر: 4080447
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹

تأکید چارچوب هماهنگی شیعیان عراق بر احترام به دستگاه قضا

چارچوب هماهنگی نیروهای شیعیان عراق در ادامه بحران سیاسی این کشور و پس از اقدامات انجام‌شده از سوی جریان صدر علیه نهادهای قضایی، با انتشار بیانیه‌ای خواهان احترام همه گروه‌ها به دستگاه قضا شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العهد الفضائیه، چارچوب هماهنگی نیروهای شیعی با صدور بیانیه‌ای از تعلیق هر گونه مذاکره و گفت‌وگو با جریان صدر در صورت تداوم اشغال نهادهای دولتی از سوی این جریان خبر داد.

چارچوب هماهنگی در  این بیانیه اقدام خطرناک علیه نهاد قضایی و تهدید به حذف فیزیکی رئیس دادگاه قانون اساسی را محکوم کرده و از تمامی نیروهای سیاسی ملی و همچنین فعالان اجتماعی درخواست کرده است که در برابر این اقدام سکوت نکرده و با محکوم کردن این تخلف ابتکار عمل را به دست بگیرند.  

در ادامه بیانیه تأکید شده است: این چارچوب  تا زمانی که اشغال نهادهای دولتی به پایان نرسد و به طور صریح  از تعهد به راه‌حل‌های دموکراتیک و مسالمت‌آمیز سخنی به میان نیاید، از هیچ‌گونه دعوتی به گفت‌وگو و مذاکره استقبال نخواهد کرد.   

در این بیانیه تأکید شده است: دولت مسئولیت کامل حفظ اموال دولتی و جان کارکنان و مسئولان تمام نهادها به ویژه دستگاه قضا را برعهده دارد. در ادامه دستگاه قضا تنها نهاد استواری معرفی شده که شیرازه حاکمیت در عراق را حفظ کرده است و این امر در نتیجه آن است که دولت دیگر نهاد مهم حاکمیتی، متأثر از نیروهایی است که خارج از چارچوب آن اراده خود را تحمیل می‌کنند.  

چارچوب هماهنگی نیروهای شیعی از  تمام ملت عراق خواست تا در برابر تلاش برای ربودن قدرت مشروع مقاومت کنند و از جامعه بین‌المللی نیز خواست  به شکلی صریح موضع خود را در قبال نقض صریح نهادهای قانونی به ویژه نهاد قضا اعلام کنند.

انتهای پیام
captcha