غبار غربت از مزار شهدای گمنام ریوش برداشته می‌شود
کد خبر: 4081469
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲
پس از گذشت 17 سال؛

غبار غربت از مزار شهدای گمنام ریوش برداشته می‌شود

با پیگیری‌های فرماندار شهرستان کوهسرخ و امام جمعه و خانواده شهدا و ایثارگران سرانجام پس از گذشت 17 سال غبار غربت از مزار شهدای گمنام ریوش برداشته می‌شود.

غبار غربت از مزار شهدای گمنام ریوش برداشته می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، امروز 6 شهریورماه، در بازدید از مزار 5 شهید گمنام شهر ریوش و همچنین افتتاح و بهره‌برداری از چند طرح عمرانی در شهرستان کوهسرخ، به مناسبت هفته دولت، با تاکید بر ضرورت حفظ سرمایه اجتماعی اظهار کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های مردمی تلاش کنیم سازندگی در دولت مردمی ادامه یابد.

نظری با تاکید براینکه باید برای رفع مشکلات، ظرفیت‌های مردمی را فعال کرده و بسیج کنیم، تصریح کرد: در نظام اسلامی، ظرفیت خدمت به مردم فراهم شده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: با استفاده از ظرفیت مردمی استان می‌توان بسیاری از کارهایی که همراه با کاغذ بازی اداری در سازمانها معطل است را کاهش داد که نمونه موفق آن جهاد سازندگی است.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت در امور، استفاده از ظرفیت مردم است، بیان کرد: کارهای سازندگی، تولیدی و اشتغال‌زایی به حفظ نظام و بالا بردن سرمایه اجتماعی کمک خواهد کرد.

نظری عنوان کرد: تأمین برق مزار شهدای گمنام شهر ریوش نیز به زودی صورت می‌گیرد و با در کنار هم قرار گرفتن نمایندگان دستگاه‌های مختلف در مجتمع اداری این شهرستان، شاهد حل مشکلات مردم خواهیم بود. پس از افتتاح مجتمع اداری کوهسرخ مردم برای انجام کارهای اداری خود نیازی به طی مسیر و رفتن به شهرهای همجوار ندارند.

در ادامه این مراسم مرتضی شرف‌الدین شیرازی، فرماندار کوهسرخ، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه 17 سال قبل با استقبال باشکوه مردم ولایتمدار شهرستان کوهسرخ، پنج شهید گمنام در این منطقه مدفون شدند، اما همچنان با دلیل برخی کمبودها خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان انتقادهایی داشتند.

وی افزود: بحمدالله در سفر استاندار خراسان رضوی به کوهسرخ دستور تأمین برق مزار شهدای گمنام شهر ریوش به مدیر کل اداره برق استان توسط استاندار امضا و صادر شد.

فرماندار کوهسرخ خاطرنشان کرد: شهرستان کوهسرخ در راستای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دفاع از حرم بیش از 6500رزمنده، 260شهید، 3 سردار شهید و دو شهید مدافع حرم تقدیم کرده است.

وی با بیان اینکه اولین شهید مدافع حرم شرق کشور از شهرستان کوهسرخ است، گفت: اولین سفر استاندار خراسان رضوی در دولت سیزدهم به شهرستان کوهسرخ را که به مناسبت هفته دولت رقم خورد، به فال نیک می‌گیریم.

شرف‌الدین شیرازی بیان کرد: هم‌زمان با سفر استاندار به این شهرستان آغاز عملیات اجرایی سه پروژه دیگر نیز کلید خورد که آغاز عملیات اجرایی مجتمع اداری شماره 2 به مساحت 2000 مترمربع و با 10 میلیارد تومان اعتبار از آن جمله بود.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی 125 هزار مترمربع آسفالت معابر روستایی در 14 روستای شهرستان کوهسرخ و برآورد ریالی 150 میلیارد تومان به همت بنیاد مسکن خبر داد و گفت: با حضور استاندار آئین افتتاح پل روستایی طرق به کلاته تیمور و آغاز بهسازی تنها راه خاکی شهرستان (طرق به کلاته تیمور) به طول 17.5 کیلومتر انجام شد.

حجت‌الاسلام محمود رضایی امام جمعه کوهسرخ هم در این مراسم گفت: شهرستان کوهسرخ ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد که باید برای بالفعل شدن این ظرفیتها و سرعت بخشیدن به توسعه شهرستان تلاش کرد.

وی اظهار کرد: علی‌رغم اینکه این شهرستان 260 شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده و 5 شهید گمنام در خاک این دیار آرمیده‌اند و 700 ایثار گر در شهرستان حضور دارند، اما همچنان محرومیت این شهرستان در بخش‌هایی آزار دهنده است.

استاندار خراسان رضوی ضمن حضور در آیین ادای احترام به 5 شهید گمنام شهرستان در مراسم افتتاح پروژه‌های هفته دولت امسال از جمله پروژه بازسازی و بهسازی مزارشهدای گمنام شهرستان که به همت شهرداری و قرار گاه جهادی امام رضا(ع) کوهسرخ انجام شد. حضور یافت.

انتهای پیام
captcha