احداث بازارچه اشتغال‌زایی دانشجویی در دانشگاه حکیم سبزواری
کد خبر: 4081552
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷

احداث بازارچه اشتغال‌زایی دانشجویی در دانشگاه حکیم سبزواری

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: از اقدامات این دانشگاه، دریافت مجوز احداث بازارچه دانشجویی برای حل مشکلات اقتصادی برخی از دانشجویان و ایجاد اشتغال است.

محمد علی زنگنه اسدی ریس دانشگاه حکیم سبزواریمحمدعلی زنگنه اسدی، رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی با اشاره به تدریس نزدیک به 300 عضو هیئت علمی در این دانشگاه اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید، برخی از رشته‌های متناسب با نیاز بازار کار کشور و همچنین نیاز شهرستان سبزوار مانند احیای کاروانسراها و بخش تاریخی شهرستان، در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از مهرماه به مجموعه رشته‌های این دانشگاه اضافه می‌شوند. در سال تحصیلی آینده  نیز آموزش‌ها صددرصد حضوری خواهد بود.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه ساخت پردیس علم و فناوری مجوزش از وزارت علوم دریافت و 50 هکتار از زمین‌های دانشگاه حکیم سبزواری نیز با مصوبه هیئت امنا به این موضوع اختصاص داده شده است، افزود: از دیگر اقدامات دانشگاه، انعقاد قرارداد با صنعت‌گران و تحقیق و پژوهش‌های کاربردی است که در سال جاری رشد زیادی نسبت به گذشته داشته و تاکنون 2.5 میلیارد تومان قرارداد منعقد شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال، رقم این قراردادها به هفت میلیارد تومان برسد.

زنگنه اسدی با بیان اینکه تشکیل کلینیک حقوقی دانشگاه و ارتباط با قضات کشور و بررسی مشکلات و برخی از آسیب‌ها در حوزه اجتماعی یکی دیگر از اقدامات خوب این دانشگاه در کشور است، بیان کرد: تشکیل شورای حقوقی با قضات کشور نیز یکی دیگر از اقدامات مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 650 دانشجو در بخش بین‌الملل این دانشگاه در حال تحصیل هستند و متقاضی بسیاری هم از کشورهای مختلف داریم، گفت: دانشگاه حکیم سبزواری این توانایی و قابلیت را دارد که هر ساله یک هزار دانشجو در بخش دانشجویان بین‌الملل جذب و آموزش دهد. 

عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به مسئله ازدواج در کشور اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات دانشگاه حکیم سبزواری ترویج ازدواج، اجرای طرح کلبه ازدواج و دادن مشاوره‌های قبل و بعد از ازدواج است و با مجوزهای دریافت شده از مسئولان به‌زودی ساخت 100 واحد خوابگاه متأهلی در زمین دانشگاه حکیم سبزواری با کمک خیرین آغاز می‌شود که زیربنای هر کدام از این واحد‌ها 45 متر و متناسب با زندگی اولیه دانشجویان طراحی شده است.

زنگنه اسدی اظهار کرد: از دیگر اقدامات این دانشگاه، دریافت مجوز احداث بازارچه دانشجویی برای حل مشکلات اقتصادی برخی از دانشجویان و ایجاد اشتغال نیز بوده است.

وی با اشاره به درآمد 10 میلیارد تومانی این دانشگاه از طریق شهریه دانشجویان و بخش‌های درآمدی دیگر دانشگاه نظیر قرارداد با صنعت، افزود: بودجه دولتی این دانشگاه 130 میلیارد تومان است.

انتهای پیام
captcha