برنامه مدونی برای تربیت کودکان نداریم
کد خبر: 4082667
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶

برنامه مدونی برای تربیت کودکان نداریم

امام جمعه کرج گفت: از اول انقلاب تا امروز برنامه مدونی برای تربیت کودکان نداشته‌ایم مگر سند ملی کودک که به درستی به آن پرداخته نشده است.

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه ۱۱ شهریور کرج با اشاره به خباثت‌های دولت انگلیس در طول تاریخ علیه ملت ایران اظهار کرد: از جدایی افغانستان و بحرین تا قرارداد ننگین تالبوت و توطئه‌های دیگر در طول تاریخ توسط دولت استعماری انگلیس علیه کشورمان را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: تحریک و فتنه‌انگیزی در قومیت‌ها، کمک به صدام در جنگ هشت ساله علیه ایران، حمایت از سلمان رشدی مرتد، مشارکت فعال در فتنه سال ۸۸، مدیریت جریان‌های معاند به خصوص شبکه بی‌بی‌سی، ایجاد جنگ روانی و استفاده از عده‌ای معلوم‌الحال برای سنگ‌اندازی و براندازی نظام اسلامی از دیگر توطئه‌های دولت استعماری انگلیس علیه ایران اسلامی به شمار می‌رود.

این مسئول بیان کرد: دشمنان به هر طریق پروژه نفوذ در ایران را دنبال می‌کنند که اعمال تحریم‌های ضد بشری، ترور دانشمندان هسته‌ای، تجاوز به حریم دریایی ایران که مفتضح شدند و ده‌ها مسائله دیگر که مردم ایران هرگز فراموش آن‌ها نمی‌کنند.

خطیب جمعه کرج متذکر شد: به لطف پروردگار، هشدارهای رهبر عزیز انقلاب و هوشیاری مردم چیزی جز خواری نصیب دشمنان ایران به خصوص انگلیس نخواهد شد.

حسینی‌همدانی در ادامه به ضرورت شناخت حق و باطل تاکید کرد و گفت: یکی از مسائل مهم که مانع شناخت حق بوده عوامل روانی است که اگر بتوانیم حق را بشناسیم باید مصادیق حق را شناخت.

وی بیان کرد: نباید از روی غفلت، جهل و هوای نفس را دنبال کنیم، در برابر دیگران باید احساس مسئولیت داشته باشیم؛ تواصی به حق بعد از شناختن حق، یک مسئولیت اجتماعی است که همه باید رعایت کنند و دیگران را تشویق و ترغیب کرد.

این مسئول اظهار کرد: خداوند برای انسان‌ها تکالیفی مشخص کرده است که اگر انسان انجام دهد سعادتمند می‌شود و اگر انجام نداد دچار زیان خواهد شد؛ هرچند فرد مستقل است و خودش به تنهایی در مقابل خدای تعالی قرار می‌گیرد و باید پاسخ بدهد اما در زندگی روزانه ناگزیر با تعامل با افراد همنوع خودمان هستیم و باید تعامل داشته باشیم زیرا در مسائل فردی و اجتماعی، مادی و معنوی به یکدیگر وابستگی داریم.

وی گفت: احساس مسئولیت متقابل باید زنده داشت تا فرد بتواند خود و دیگران را حفظ کند که لازمه آن شناساندن حق به دیگران و عمل به آن است، انسان به طور فطری می‌خواهد حق را بشناسد و دچار توهم نشود؛ انسال به دنبال ارزش‌ها است که او را به سعادت برساند اما گاهی معیار که برای حق و باطل انتخاب می‌کند درست نیست؛ راه اصلی این است که در مسائل ضروری باید یقین پیدا کرد.

خطیب جمعه کرج با گرامیداشت روز تعاون، بیان کرد: تعاون موضوع مهمی است و نقشی که در تولید، اقتصاد، رفاه و کار آفرینی و اقتصاد مقاومتی دارد باید مورد توجه قرار گیرد که مقام معظم رهبری در این خصوص تذکراتی را دادند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنانش به موضوع اهمیت تربیت کودکان در جامعه اسلامی پرداخت و افزود: از اول انقلاب تا امروز برنامه مدونی برای تربیت کودکان نداشته‌ایم مگر سند ملی کودک که به درستی به آن پرداخته نشده است.

وی ادامه داد: در استان البرز تصمیم گرفتند که قرارگاهی برای اجرای برنامه‌های مربوط به کودکان متشکل از افراد حقیقی و حقوقی ذیل شورای فرهنگ عمومی تشکیل شود.مسائل مربوط به کودکان را در این قرارگاه دنبال خواهیم کرد چرا که تربیت کودکان در جامعه اسلامی مهم است.

امام جمعه کرج تاکید کرد: باید بیشتر بر روی کودکان سرمایه‌گذاری کرد و به این رده سنی پرداخته شود از اسباب‌بازی تا کتاب، قصه کودک و سایر موارد نیازمند برنامه‌ریزی اصولی است.

 

انتهای پیام
captcha