راه‌اندازی پویش سراسری روضه‌های خانگی آخر صفر
کد خبر: 4083418
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

راه‌اندازی پویش سراسری روضه‌های خانگی آخر صفر

با نزدیک شدن به ایام پایانی ماه صفر و سالروز شهادت حضرت رضا(ع)، مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی با هدف احیا و تقویت روضه‌های خانگی در سراسر کشور، پویش «روضه الرضا(ع)» را راه‌اندازی کرده و امکانات و خدماتی را به بانوان برپا کننده‌ این روضه‌ها ارائه خواهد کرد.

روضه‌ خانگیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، فاطمه دژبرد، مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی، با اشاره به اینکه یکی از ماموریت‌های این مجموعه معرفت‌افزایی و فراهم کردن بستر نقش‌ آفرینی اجتماعی بانوان با هدف فراهم شدن بستری برای ترویج معارف اهل‌بیت(ع) به‌ویژه معارف رضوی و مشارکت اجتماعی بانوان در حل مسائل اجتماعی است، اظهارکرد: به مناسبت دهه پایانی ماه صفر و همزمانی آن با شهادت امام رئوف(ع)، طرح «روضه الرضا(ع)» در قالب پویش ملی «# برگزاری ـ 8 هزار ـ روضه خانگی» با هدف تقویت و احیای روضه‌های خانگی، در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: فهرست اسامی روضه‌های خانگی فعال در دهه پایانی ماه صفر از سوی دبیرخانه‌ کانون‌های بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی سراسر کشور برای مرکز ارسال شده است که پس از بررسی‌های مورد نیاز با مشارکت معاونت خدمات اجتماعی به هر یک از روضه‌های خانگی بسته متبرک شامل نمک و گلاب، چای، برنج، اسپند و پرچم متبرک اهدا خواهد شد.

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی اضافه کرد: طبق هماهنگی با سازمان تبلیغات اسلامی کشور، روضه‌های خانگی فعال در دهه پایانی ماه صفر، علاوه ‌بر دریافت بسته متبرک، می‌توانند در صورت نیاز به مبلغ و سخنران، درخواست خود را اعلام، تا مبلغ و سخنران مسلط به مبحث سیره رضوی، مجلس عزای امام رضا(ع) را برگزار کنند.

دژبرد تصریح کرد: متقاضیان برپایی روضه خانگی در ایام شهادت امام رضا(ع) می‌توانند برای ثبت نام و بهره‌مندی از این خدمات، عنوان «روضه الرضا(ع)» را به سامانه 30008885 ارسال کنند.

وی تاکید کرد: همچنین خدمتگزاران روضه‌های خانگی ذیل این طرح، می‌توانند با ارسال عکس از محل برپایی روضه به نشانی rozatol_reza_1401@ در پویش «عکس خدمت در روضه الرضا(ع)» شرکت و به قید قرعه هدایای متبرک دریافت کنند.

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی بیان کرد: روضه‌های خانگی مستقر در شهرستان‌ها می‌توانند در صورت تمایل، درخواست یک جلسه روضه‌خوانی تلفنی را ثبت کنند و طی برقراری ارتباط تلفنی مستقیم از سوی حرم مطهر رضوی با متقاضی، حاضران در روضه از یک جلسه روضه‌خوانی تلفنی توسط روضه‌خوان بهره‌مند شوند.

دژبرد گفت:  امکانی فراهم شده است تا در صورتیکه روضه‌های خانگی تمایل به خدمت به زائران امام هشتم را دارند می‌توانند مشارکت‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۸۱۱۳۹۹۴۴۶ به نام بنیاد کرامت رضوی واریز کنند.

انتهای پیام
captcha