غربی‌ها از توهین به اسلام و پیامبر (ص) دست بردارند
کد خبر: 4090404
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
رهبر جنبش انصارالله یمن:

غربی‌ها از توهین به اسلام و پیامبر (ص) دست بردارند

رهبر انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت میلاد پیامبر (ص) نسبت به توهین‌هایی که در غرب علیه اسلام و پیامبر اسلام می‌شود، هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیرة، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن امروز شنبه به مناسبت سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) به صورت ویدئو کنفرانس در اجتماع عظیم مردم یمن که به صورت همزمان در میادین اصلی صنعا و سایر شهرهای این کشور برگزار شد، سخنرانی کرد.

رهبر جنبش انصارالله در این سخنرانی ضمن تبریک این مناسبت پرخیر و برکت به ملت یمن و امت اسلامی گفت: مردم عزیز یمن مانند سال‌های گذشته میلاد پیامبر اکرم (ص) را گرامی می‌دارند و برنامه‌هایی را با هدف بهره‌مندی از نور این مناسبت برگزار می‌کنند. امروز مردم ما با حضور گسترده و برجسته و در صف مقدم امت اسلامی در میادین جشن حضور دارند.

وی ادامه داد: مردم ما به واسطه تأثیر و برکات میلاد پیامبر (ص)، درجات ایمانی خود را ارتقا می‌بخشند و عزم آن‌ها در جایگاه حق راسخ‌تر شده و قدرتشان در مسیر هدایت و اقتدا به رسول خدا (ص) تقویت می‌شود. با توجه به مشکلات و بحران‌هایی که ملت ما و جوامع بشری از سر می‌گذرانند، در سالگرد ولادت، فرصت مهمی برای تشخیص علل واقعی رنج جامعه بشری می‌بینیم. ثمره فقدان اعمال نیک و جایگزینی آن با افکار سیاه و انگیزه‌های فاسد در زندگی واقعی، رنج و مشکلات بزرگ است. علت واقعی درد و رنج انسان، انحراف از هدایت‌ها و آموزه‌های الهی است که انسان از آن بی‌نیاز نیست و نمی‌تواند جایگزین‌های بهتری برای آن ارائه دهد. هرگاه انسان ارزش‌های الهی را نادیده بگیرد، ضرر کرده و قربانی استثمار دشمنان می‌شود.

الحوثی تصریح کرد: تمام تلاش نیروهای استکباری و کسانی که در همه زمان‌ها با این نیروها مرتبط هستند، این است که مردم را از روشنایی به تاریکی بیاورند و در زمان ما آمریکا و اسرائیل نمونه مجسم نیروهای استکباری هستند. طغیانگران برای ترویج عقاید نادرست و ترویج شرک و باورهای غلطی که به اعتقاد انسان به خدا ضربه می‌زند، کار می‌کنند. طاغوتیان و قدرت‌های استکباری به دنبال دور کردن مردم از پیامبران و رسولان به عنوان رهبر و الگو و همچنین فاصله انداختن بین انسان‌ها و آموزه‌های الهی به عنوان روش زندگی و مرجع هدایت هستند. آن‌ها به دنبال تحریف مفاهیم دین به اسم خود دین هستند.

وی ادامه داد: نیروهای طاغوتی و مستکبران به دنبال گسترش فساد، منکر، روابط حرام و انحرافات جنسی هستند. آن‌ها در پی حذف عدالت از زندگی، جلوگیری از برقراری عدالت، توانمندسازی ظالمان و جنایت علیه مستضعفان هستند. آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و کسانی که با آن‌ها همراهند، به بردگی گرفتن مردم و اتخاذ ظلم و ستم برای تحقیر و کنترلشان را دنبال می‌کنند. مستکبران به دنبال تضعیف احساس مسئولیت پذیری مردم برای سیطره بر آن‌ها هستند.

الحوثی اظهار کرد: پیامبر (ص) با توکل بر خدا و اعتماد به او حرکت کرد و تمام تلاش خود را صرف خدمت به رسالت و نجات امت و بشریت کرد. ایشان با تضعیف قدرت‌های طاغوتی و استکباری به دستاورد بزرگی دست یافت و اعراب را از جاهلیت به سوی نور قرآن و دین مبین اسلام سوق داد. اگر مسلمانان در همان مسیر و موضع پیامبر اسلام (ص) باقی می‌ماندند، برای رهبری جامعه بشریت پیشگام بودند. ایمان به رسول خدا (ص) سرفصل نخست است و این ایمان باید به سطح مطلوبی برسد. ایمان ما باید صادقانه، آگاهانه و مبتنی بر شناخت رسول الله (ص) و محبت، وفاداری و اعتماد به ایشان باشد.

رهبر جنبش انصارالله در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: سرفصل دوم، تعظیم نبی اسلام (ص) و احترام به جایگاه و منزلت والای ایشان است. سرفصل سوم، یاری رساندن به آرمان رسول الله (ص) با تمام ابزارهای مشروع و در همه عرصه‌ها است. منظور از آرمان، رسالت و مسیر هدایت و دین حق الهی است که پیامبر (ص) به خاطر آن جهاد کردند و صبر پیشه ساختند. از جمله مصادیق یاری پیامبر (ص)، ایستادن در مقابل طاغوت و استکبار و مبارزه با دشمنان پیامبر و رسالت اسلام است. سرفصل چهارم، ضرورت پیروی از قرآن کریم است که حق خالص را به ما ارائه می‌دهد. قرآن در بلاغت، حکمت و ترویج معارف در همه بخش‌های زندگی، یک معجزه ماندگار است. با مراعات این چهار فصل که ارتباط صحیح با پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم را سازماندهی می‌کند، نتیجه بزرگ حاصل می‌شود که در این فرموده خداوند متعال تبلور یافته است: «اولئک هم المفلحون».

الحوثی خاطرنشان کرد: ای ملت عزیز یمن و ای امت اسلامی، به سوی چیزی بشتابید که رستگاری و پیروزی در آن است. امت ما جز با بازگشت عملی و صادقانه به قرآن کریم و رسول الله (ص) از خسران نجات پیدا نمی‌کند. رسالت خداوند متعال، آزادی انسان از عبودیت و بردگی برای طاغوتیان و مستکبران و اعتلای روحی و اخلاقی انسان است و این رسالت عزت و کرامت را برای ایشان به ارمغان می‌آورد.

رهبر جنبش انصارالله در ادامه بیان کرد: از سران کشورهای غربی و جوامع غربی می‌خواهم از اهانت به خداوند و خاتم پیامبران، دشمنی با انبیا و کتاب خداوند، سوزندان قرآن‌ها و محاربه با تعالیم الهی دست بردارند. از آن‌ها می‌خواهم محاربه با ارزش‌ها، ترویج مفاسد و رذیلت‌ها و تلاش برای فاسد کردن ملت‌ها را متوقف کنند و در واقعیت‌های موجود در غرب تأمل و درنگ کنند که چه مشکلات سختی در همه زمینه‌ها برای آنها ایجاد شده است. من به سران کشورهای غربی درباره عواقب وخیم این مسیر و مجازات الهی در دنیا و آخرت هشدار می‌دهم و از آن‌ها می‌خواهم خود را از زیر یوغ صهیونیسم که کاملاً بر غرب مسلط شده و آن‌ها را گمراه کرده است، آزاد سازند.

انتهای پیام
captcha