تحریم‌ها ملت ایران را قوی‌تر می‌کند
کد خبر: 4091801
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵

تحریم‌ها ملت ایران را قوی‌تر می‌کند

امام جمعه کرج گفت: دشمنان هنوز نفهمیده‌اند که ملت ایران اسلامی سختی‌های لازم را کشیده و تحریم‌ها را تجربه کرده بنابراین دیگر این ترفندها اثری بر ملت ندارد چرا که هرچقدر تحریم کنند ما مستحکم‌تر خواهیم شد.

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه ۲۲ مهرماه کرج گفت: باید جامعه را نسبت به ارزش‌هایی که مورد هدف دشمن قرار گرفته آگاه کرد که اهمیت جهاد تبیین، دشمن‌شناسی و بصیرت‌افزایی در همین محورها روشن می‌شود. دشمنان با فتنه‌گری در تلاش هستند تا مردم دست از آرمان‌ها و ارزش‌ها بردارند چرا که مشکل اصلی دشمنان دین است و با هزاران زبان می گویند دست از استقلال و ایران قوی بکشید.

وی با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای در داخل کشور و عده‌ای از خارج این اهداف دشمن را حمایت می‌کنند، افزود: بنابراین باید ترفندهای دشمنان را بشناسیم تا پیروز میدان باشیم .

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: متقین باید دربرابر فتنه یکدیگر را به صبر و تقوی دعوت کنند، سران فتنه قابل هدایت نیستند اما بقیه افراد را بسته به شدت و ضعف می‌توان هدایت کرد و در مسیر رشد قرارداد. در فتنه‌های اجتماعی تمام تلاش فتنه‌گران آن است که جامعه را از مسیر اصلی خود منحرف کنند و برای رسیدن به اهداف خود صبر فراوان دارند به طوریکه امروز نقشه‌ای را طراحی و ۲۰ سال آینده اجرا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در البرز با بیان اینکه قرآن و عترت در همه این زمینه‌ها راه را به ما نشان داده است، گفت: باید به کسانی که در دام فتنه افتاده‌اند با روشنگری و بیان مطالب حق راه برگشت را نشان داد و نباید گذاشت دیگران نیز در آتش فتنه بیافتند.

امام جمعه کرج در ادامه خطبه‌های امروز با بیان اینکه دشمنان به دنبال تکه تکه کردن منطقه خاورمیانه و تجزیه ایران اسلامی هستند، گفت: ترفندهای دشمنان تاثیری بر اراده ملت ایران ندارد. اینکه دشمنان می‌گویند ۱۰ هزار سپاهی را تحریم کرده یا بیانیه می‌دهند تا ما دست از اهداف خود بکشیم سخت در اشتباه هستند.

حسینی‌همدانی خاطرنشان کرد: دشمنان هنوز نفهمیده‌اند که ملت ایران اسلامی سختی‌های لازم را کشیده و تحریم‌ها را تجربه کرده بنابراین دیگر این ترفندها اثری بر ملت ندارد چرا که هرچقدر تحریم کنند ما مستحکم‌تر خواهیم شد. ملت ایران اسلامی روی پای خود ایستاده بنابراین دشمنان با غوغاسازی، تحریک جوانان و دانش‌آموزان، تحریک افکار عمومی راه به جایی نمی‌برند. 

وی گفت: دشمنان ملت ایران، دست از ترور و تاراج منابع ملت‌ها بردارید چرا که با دانش و علم دهه هشتادی‌های ملت ایران اسلامی ریشه کن خواهید شد.

امام جمعه کرج در ادامه به موضوع جنگ نرم اشاره و اعلام کرد: برای مقابله با جنگ نرم باید روایت‌سازی داشت چراکه در داشتن محتوا ضعف نداریم اما محتوای ما به روزشده و به زبان قابل فهم نیست. اولین روایت در جریانات مهم است باید زبان بیان را برای جوانان یاد گرفت چراکه رسانه‌های معاند از همین خلاء استفاده می‌کنند. اولویت‌های افکار عمومی را باید در دست داشت بنابراین باید از لاک دفاعی خارج و حمله کرد.

وی افزود: باید دانشمندان، فرهیختگان و ایثارگران بسیاری که در پیشرفت کشور نقش داشتند و متاسفانه نامی از آنها برده نمی‌شود معرفی کرد.

انتهای پیام
captcha