راه‌یابی خراسان رضوی با 8 سهمیه به جشنواره کشوری تئاتر بسیج
کد خبر: 4098563
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳

راه‌یابی خراسان رضوی با 8 سهمیه به جشنواره کشوری تئاتر بسیج

دبیر استانی جشنواره «سودای عشق» گفت: خراسان رضوی با 4 سهمیه در بخش خیابانی و 4 سهمیه در بخش نمایش صحنه‌ای در جشنواره کشوری تئاتر بسیج حضور می‌یابد.

سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج (سودای عشق)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، اختتامیه مرحله استانی سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج (سودای عشق) به همت سازمان بسیج هنرمندان و با حضور هنرمندان و داوران، ظهر امروز 19 آبان ماه در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) برگزار شد.

سرهنگ علی اصغر رجبی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی و میزبان این جشنواره، ضمن خیرمقدم به هنرمندان و داوران جشنواره با اشاره به کمبودهایی که در مسیر برگزاری این جشنواره وجود داشت، اظهار کرد: از حداکثر توان‌ و بودجه‌مان برای هنرمندان بهره‌ گرفته‌ایم، اما کاستی‌ها و محدودیت‌هایی در سالن، پذیرایی و اسکان مهمانان وجود داشت.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که «هر اندیشه‌ای تا در قالب هنر ریخته نشود، ماندگار نیست» تصریح کرد: این اندیشه می‌تواند حق یا باطل باشد. جبهه حق و باطل از ابتدای خلقت در مقابل هم صف‌آرایی کردند و شعار جبهه باطل خودپرستی در مقابل شعار جبهه حق که خداپرستی است، قرار دارد.

رجبی با تشکر از همه هنرمندانی که برای نشر ارزش‌های اسلامی، انسانی و انقلابی می‌کوشند، تلاش آنان را در جبهه حق دانست و گفت: نشر ارزش‌ها با زبان هنر، گویاترین زبان و کلام برای ارائه تفکر است، شاید کمبودها از این نشأت می‌گیرد که اهمیت هنر چنانکه باید و شاید شناخته نیست.

وی از قول یکی از اساتید حوزه هنر، ادامه داد: کارها یا مهم و یا غیرمهم، همچنین یا ضروری‌ و یا غیرضروری هستند. ضعف در قسمت کارهای مهم به‌ظاهر غیرفوری است که نتایج آن به‌زودی دیده نمی‌شود و هنر و فرهنگ از آن جمله است. این قسمت گرچه مهم است، اما زودبازه نیست و مورد غفلت و بی‌مهری واقع می‌شود.

علی روحی، دبیر استانی جشنواره «سودای عشق» در ادامه این مراسم، خاطرنشان کرد: با فراخوانی که حدود سه ماه پیش از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به هنرمندان ارائه شد، نزدیک به صد اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از 15 تا 25 آبان ماه به مدت 10 روز به صورت زنده و فیلم توسط داوران جشنواره استادان محمد حسن‌‌زاده، محمد ناصری و مهدی سیم‌ریز بازبینی شد و از این میان 12 اثر در بخش خیابانی و 12 اثر در بخش صحنه‌ای در سالن‌های حوزه هنری و تئائر شهر از 15 تا 19 آبان ماه اجرا شد و حسین مسافر آستانه، فرهاد بشارتی و سیروس همتی داوری این آثار را در مرحله انتخاب به عهده داشتند.

وی در پایان این مراسم از اضافه شدن دو سهمیه کشوری به خراسان رضوی خبر داد و اظهار کرد:  با وجود 30 شهرستان در سطح استان و 24 گروه راه‌یافته به مرحله استانی تقاضا شد تا یک سهمیه برای نمایش بخش خیابانی و یک سهمیه برای نمایش صحنه برای استان در جشنواره کشوری اضافه شود که با آن موافقت گردید. بنابراین خراسان رضوی با 4 سهمیه در بخش خیایانی و 4 سهمیه در بخش نمایش صحنه‌ای در جشنواره کشوری حضور خواهد یافت. بدین ترتیب نمایش «تلنگر» در بخش خیابانی و نمایش «دختری از جنس اشک» در بخش صحنه‌ای به عنوان نمایش چهارم معرفی شدند و به جشنواره کشوری راه یافتند.

به گزارش ایکنا، آرای هیئت داوران سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج (سودای عشق) خراسان رضوی به شرح زیر اعلام و از برگزیدگان تقدیر شد.

بخش پوستر و بروشور: سید ارشیا هاشمی، طراح پوستر و بروشور نمایش «انتظار با بوی نرگس».

بخش گریم: اعظم‌السادات عزیزی، طراح گریم نمایش «الهه سنگ» و نیز رتبه برگزیده گریم برای نمایش «رویای صادقه».

بخش نور: مصطفی آهی، رتبه سوم برای نمایش «ژان»؛ وحید ذاکری، رتبه دوم برای نمایش «الهه سنگ»؛ سید محسن هاشمی رتبه اول و برگزیده برای نمایش «انتظار با بوی نرگس».

بخش موسیقی: با تقدیر سید امیر امیری برای نمایش اکسنت و محمد کاهویی برای نمایش «دختری از جنس اشک»؛ لوح تقدیر به مهدی حسنی برای نمایش «انتظار با بوی نرگس» اهدا شد؛ هادی کسایی، رتبه دوم برای نمایش«رویای صادقه»؛ و جایزه رتبه اول موسیقی به مهران لایزال برای نمایش «الهه سنگ».

طراح لباس و صحنه: رتبه سوم به طور مشترک به سیدمهدی وحیدی برای نمایش «رویای صادقه» و پروانه ناظران برای نمایش «اکسنت»؛ رتبه دوم به سیدمحسن هاشمی برای نمایش «انتظار با بوی نرگس»؛ رتبه اول به طراحان صحنه و لباس نمایش «الهه سنگ» شهناز میرزا دوستی و هادی شیبانی.

بازیگری زن: رتبه سوم خانم‌ها زهره دین‌پور برای نمایش «ژان» و مبینا عیدآبادی از نمایش «دختری از جنس اشک»؛ رتبه دوم خانم لیلا هنرخواه برای نمایش «الهه سنگ»؛ رتبه اول خانم حکیمه خاکزاد برای نمایش «انتظار با بوی نرگس».

بازیگری مرد: با تقدیر از تمامی بازیگران نمایش «تقاطع غیرهمسطح»؛ رتبه سوم حسن چودن برای نمایش «اکسنت» و علیرضا ضیاچمنی برای نمایش «رویای صادقه»؛ رتبه دوم علی تاجیک و ناصر رجب‌زاده از نمایش «الهه سنگ»؛ رتبه اول عباس جانفدا برای نمایش «شیرعلی».

متن: جایزه ویژه به مهدی سیم‌ریز، نویسنده «تقاطع غیرهمسطح» تعلق گرفت. جایزه متن برگزیده به فرشید تمری برای نمایش «الهه سنگ»؛ کارگردانی: رتبه سوم به محمدعلی صباغی برای نمایش «اکسنت»؛ رتبه دوم احمد اکبرزاده برای نمایش «انتظار با بوی نرگس»؛ رتبه اول عبدالحکیم مشورتی برای نمایش «الهه سنگ».

در بخش صحنه‌ای نیز، نمایش «ژان»، «انتظار با بوی نرگس» و «الهه سنگ» به مرحله کشوری راه یافتند.

انتهای پیام
captcha