آینده از آنِ انسان‌های کتابخوان است
کد خبر: 4099308
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷

آینده از آنِ انسان‌های کتابخوان است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی گفت: آینده از آنِ انسان‌های کتابخوان است و برای اینکه در جامعه نقش مفید و مؤثری ایفا کنیم، ابتدا باید فردی کتابخوان باشیم.

کتاببه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، امروز ۲۲ آبان‌ماه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در آئین افتتاحیه کتابخانه عمومی خیرساز مرحوم محسن قاسمی کردیانی شهرستان باخرز اظهار کرد: شنیده‌های همکاران شهرستان باخرز دلالت بر متانت، اخلاق نیک، فعالیت و اهل خدا بودن وی دارد، من از خانواده ایشان کمال تشکر و قدردانی را دارم که با احداث این کتابخانه علاوه بر زنده نگاه داشتن نام فرزند مرحوم خود، گام در مسیر احیای سنت حسنه احداث کتابخانه نهاده‌اند.

وی در جمع دانش‌آموزان حاضر در این برنامه بیان کرد: همانگونه که مدرسه خانه دوم شماست، کتابخانه نیز می‌تواند به عنوان خانه سوم شما و به عنوان آموزشگاه غیررسمی در مسیر افزایش مهارت‌های شخصی، اجتماعی، فرهنگی و ... نقشی مؤثر و مفید ایفا کند.

سبزیان با بیان اینکه باید فضای کتاب و کتابخوانی را جدی بگیریم، اظهار کرد: با کمی توجه و دقت متوجه می‌شوید که انسان‌های آرام، منطقی و سخنور اهل کتاب هستند و به طور قطع بدانید که آینده از آن انسان‌های کتابخوان است و به تعبیر دیگری می‌توان گفت برای اینکه در جامعه نقش مفید و مؤثری ایفا کنیم، ابتدا باید فردی کتابخوان باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی خطاب به دانش‌آموزان گفت: از این فرصت استفاده کنید و همین الان عضو کتابخانه شوید، کتاب خوب امانت بگیرید و آن را با دقت بخوانید، زیرا با توجه به آینده که در نشست اخیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای شما ترسیم کرده‌اند، به طور قطع بدانید آینده متعلق به شماست و این شما هستید که شخصیت‌های برجسته آینده را به وجود می‌آورید و برای این مهم لازم است که از امروز برای رشد دانایی و آگاهی خود به واسطه مطالعه و انس با کتاب اقدامات مؤثری انجام دهید.

سبزیان در پایان ابراز امیدواری کرد و گفت: امید است که در آینده شاهد معرفی شخصیت‌های برجسته کشوری از روستای کردیان باشیم.

همچنین عباس حسن‌نژاد، فرماندار شهرستان باخرز نیز در این مراسم از خانواده خیر کتابخانه‌ساز کتابدار فقید مرحوم محسن قاسمی کردیانی برای احداث کتابخانه تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدوارم که این کتابخانه منشأ اثر رویدادهای مؤثر فرهنگی و فرصتی برای رشد و بالندگی افراد روستا شود.

کتابخانه عمومی مرحوم محسن قاسمی کردیانی در زمینی به مساحت 120 مترمربع و زیربنای 106 مترمربع توسط خانواده کتابدار فقید مرحوم محسن قاسمی کردیانی احداث و به مدت 15 سال به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور واگذار شد.

در پایان از خانواده خیر کتابخانه‌ساز مرحوم محسن قاسمی کردیانی تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام
captcha