ایران از حافظ و قاری برتر اندونزی تجلیل کرد
کد خبر: 4102629
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

ایران از حافظ و قاری برتر اندونزی تجلیل کرد

رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی با همکاری وزارت دین این کشور، طی نشستی از حافظ و قاری برتر این کشور که در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران موفق به کسب رتبه‌های برتر نیز شدند، تجلیل کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم افتتاحیه نشست ملی هماهنگی مرکز توسعه قرآن کریم وزارت دین با حضور مسئولان مرکز توسعه قرآن کریم وزارت دین از سراسر اندونزی، محمدرضا ابراهیمی‌ کیاپی، رایزن فرهنگی کشورمان در اندونزی و جمعی از دوستداران قرآن در هتل «اورچاردز» برگزار شد.

قمرالدین امین، مدیرکل ارشاد اسلامی وزارت دین و رئیس کل مرکز تلاوت قرآن اندونزی اظهار کرد: بنده علاقه وافری به ایران دارم و این علاقه‌مندی سبب شده است تا چند کلامی زبان فارسی را بیاموزم.

وی با تقدیر از رایزنی فرهنگی ایران به خاطر مشارکت و برگزاری این برنامه قرآنی افزود: سبک قرآنی ایران در حوزه‌های تلاوت و حفظ قرآن کریم متفاوت و متنوع است. ما علاقه‌مندیم از تجربیات ایران در حوزه‌های علوم قرآنی استفاده کنیم.

ابراهیمی‌کیاپی، رایزن فرهنگی کشورمان نیز در سخنانی، با اشاره به پیشرفت‌های قرآنی در جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران علاقه‌مند است تجربیات قرآنی خود را در اختیار کشور دوست و مسلمان اندونزی قرار دهد.

وی به برگزاری مسابقات قرآنی در قشرهای مختلف اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت قرآن و تسری سبک زندگی قرآنی در جامعه ایران، به‌طور سالیانه دوره‌های مختلف مسابقات با همت و تلاش مسئولین و متولیان امر برگزار می‌شود.

در ادامه این مراسم، محمد رفعت البنّاء به عنوان نفر دوم رشته حفظ کل قرآن بخش آقایان در سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران و خانم نادیه نور فاطمه به عنوان نفر دوم رشته قرائت تحقیق بخش بانوان در هفتمین دوره مسابقات دانش آموزان جهان اسلام تجلیل شدند.

این مراسم با اهدای لوح تقدیر به برگزیدگان این دور از مسابقات از سوی رایزن فرهنگی کشورمان و همسر ایشان که خود از حافظان قرآن هستند، پایان یافت.

تقدیر از برترین‌های مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در اندونزی

انتهای پیام
captcha