برگزاری محافل قرآنی؛ راهی برای تضمین آینده کشور
کد خبر: 4103100
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷

برگزاری محافل قرآنی؛ راهی برای تضمین آینده کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در محافل قرآنی، نوجوانان رشد می‌کنند، سلامت معنوی جامعه تأمین و آینده مملکت نیز تضمین می‌‎شود.

محمد حسین‌زاده  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمد حسین‌زاده  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در کرسی تلاوت قرآن کریم و افتتاح پایگاه‌های آموزش قرآنی مساجد، تحت عنوان «جامعه قرآنی مساجد»، که با اجرای سیدجواد سادات فاطمی از پیشکسوتان و قاریان قرآن، با حضور محمدصادق علمی، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، حمید شاکرنژاد قاری بین‌المللی جهان اسلام و همچنین سیدمصطفی ریحانی، حافظ کل قرآن، در مسجد فاطمه‌الزهرا(س) شهرک شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدا به بزرگسالان خطاب می‌کنم. حضور این تعداد نوجوان باانگیزه و مشتاق در این محفل کار ما را سخت می‌کند. اگر در هر مسجدی بزرگان محل جمع شوند و به دنبال راهی باشند که نوجوانان را بیشتر به مسجد بیاورند، نتیجه خوبی حاصل خواهد شد.

وی ادامه داد: در چنین محافلی نوجوانان رشد می‌کنند، سلامت معنوی جامعه تأمین و هم آینده مملکت تضمین می‌‎شود. کسانی که این محافل را برگزار می‌‌کنند با حضور هر نوجوان در این جلسات، اعمال خوب خود را سنگین می‌کنند. شاید بزرگان آینده کشور از میان همین نوجوانان باشد. 

حسین‌زاده تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) زمانی که در نماز صدای گریه کودکی را می‌شنوند نماز را سریع تمام می‌کنند تا مادر، کودکش را بازهم به مسجد بیاورد. برخی از بزرگ‎ترها دوست دارند در مسجد فضایی آرام حاکم باشد تا بتوانند عبادت کنند. در روایتی دیگر نیز گفته شده که زمانی که ایشان در سجده بودند کودکی بر پشت ایشان سوار می‌شود. پیامبر(ص) متنظر ماندند تا کودک پایین بیاید و بعد سر از سجده بلند کردند.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: اگر بچه‌ها هر جایی جز مسجد بروند ما به عنوان جامعه‌ای ایرانی-اسلامی ضرر خواهیم کرد. از بزرگ‌ترها خواهش می‌کنم هر کاری می‌‎توانید انجام دهید که نوجوانان پای قرآن بنشینند و به مسجد بیایند. از صبر و تلاش کسانی که در این راستا تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم.  

وی خطاب به نوجوانان خاطرنشان کرد: از نوجوانان می‌خواهم به هر جلسه قرآنی که می‌روند دوستشان را نیز همراه خودشان بیاورد. اگر این کار را کردید و این حال خوب را با دیگران نیز شریک شدید، در تمام زندگی خود خیر و برکت را احساس خواهید کرد.  

انتهای پیام
captcha