نظام در ذات خود مردمی و اسلامی است
کد خبر: 4105045
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
استاندار خراسان رضوی:

نظام در ذات خود مردمی و اسلامی است

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه این نظام در ذات خود مردمی و اسلامی است و این شعار نیست، گفت: مردم یکی از دو رکن اساسی این نظام مقدس هستند.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، امروز 15 آذرماه، در مراسم عملیات اجرایی و تخصیص 1040 واحد طرح نهضت ملی مسکن که در زیارتگاه شهید مدرس کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: مردم یکی از دو رکن اساسی این نظام مقدس هستند.

وی با بیان اینکه شهر کاشمر در موضوعات چند ماه اخیر یک هدف جدی برای معاندان نظام بود، بیان کرد: مردم این شهر نشان دادند و به خوبی ترسیم کردند که متدین هستند و بصیرت انقلابی دارند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: مردم کاشمر از تاریخ، دشمنان کشور و نظام شناخت خوبی دارند، هرچند طی چند ماه اخیر تمرکز دشمن در کاشمر بیشتر از سایر شهرها بود اما با دشمن شناسی، انقلاب‌شناسی و امام‌شناسی که داشتند ثابت کردند که مردمی متدین، با بصیرت و در صحنه هستند و این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی بیان کرد: این کار شما بار مسئولیتی ما مسئولان را برای خدمت به مردم سنگین‌تر می‌کند، با توکل و توسل به ائمه اطهار(ع) و خداوند متعال این مسیری که برای خدمت به شما قرار گرفتیم را به جد دنبال می‌کنیم.

نظری گفت: اگر زمینه‌های حضور مردم در عرصه‌های مختلف را فراهم کنیم گره‌ها باز و مشکلات برطرف می‌شود، نقش‌پذیری و نقش‌دهی به مردم فوق‌العاده حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه این نظام در ذات خود مردمی و اسلامی است و این شعار نیست، بیان کرد: مردم یکی از دو رکن اساسی این نظام مقدس هستند.

نظری خاطرنشان کرد: اسلام برای مردم عرضه شده و این خود مردم هستند که از اسلام دفاع می‌کنند، شهدا باعث شدند نظام مقدس جمهوری اسلامی مستقر و اسلام پیاده‌سازی شود و در زندگی مردم بروز و ظهور و عینیت پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مردم نقش اساسی را در این نظام دارند و این در دل نظام نهفته شده است، اظهار کرد: مردم قاعده قدرت این نظام هستند، همه کسانی که این موضوع را متوجه نمی‌شوند و یا بنا دارند نادیده گیرند حتماً مأیوس خواهند شد.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه نظام اسلامی متکی بر مردم است، گفت: همان‌گونه که مردم در استقرار این نظام نقش را آفریدند در حفظ نظام هم نقش مهمی دارند.

وی از مردم خواست هیچ‌گاه تحت‌تأثیر عملیات روانی دشمن قرار نگیرند، اگرچه دشمن برای ضربه زدن به نظام از هر موضوع، فرصت، اقدام و حادثه‌ای استفاده می‌کند اما این نظام دستاورد تلاش، حرکت و نهضت انقلابی خود مردم است.

نظری بیان کرد: در طول تاریخ ۴۳ ساله انقلاب خود مردم با تقدیم شهدای عزیزی از این نظام حفاظت و حراست می‌کنند. قطعاً فرقی نمی‌کند برای این نظام در شلمچه، سوریه و دمشق و یا کف خیابان‌ها به دفاع بپردازیم.

وی افزود: مردم در حال آفرینش صحنه‌های برجسته‌ای هستند، بنا به فرموده شهید سلیمانی این نظام حرم است اگر این حرم از بین برود دیگر حرم‌ها نیز باقی نخواهند ماند، این جمله صریح شخصیتی است که همه مردم دل در گرو این شخصیت انقلابی، مجاهد، مردمی، دلسوز و ایثارگر دارند که جان خود را برای حفظ نظام تقدیم کرد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: دفاع از این نظام چه در شلمچه، سوریه و دمشق، کف خیابان‌ها و یا برای خدمت به مردم و تحویل مسکن و معیشت مردم باشد، تفاوتی نمی‌کند.

وی در پایان به پروژه نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: معتقدیم امروز رفع گرفتاری‌های معیشتی مردم در اولویت است، مردم به خصوص اقشار آسیب‌پذیر مشکلات معیشتی بسیاری دارند و مسکن مؤلفه مهمی در زندگی عادی و جاری مردم است.

انتهای پیام
captcha