ایران از حافظان ممتاز قرآن در پاکستان تجلیل کرد
کد خبر: 4108227
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴

ایران از حافظان ممتاز قرآن در پاکستان تجلیل کرد

خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور طی مراسمی از حافظان ممتاز قرآن سازمان منهاج القرآن پاکستان تجلیل کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جعفر روناس،‌ مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور به عنوان میهمان ویژه ضمن شرکت در مراسم تقدیر از حافظان قرآن سازمان منهاج‌القرآن به حافظان ممتاز لوح تقدیر و جوایزی به رسم یادبود اهدا کرد.

مسئول خانه فرهنگ کشورمان در لاهور در سخنانی، اظهار کرد:‌ آیات قرآنی همانند گنجی معنوی هستند که با حفظ آیات بیشتر انسان گنج معنوی بیشتری اندوخته می‌کند. گنجی که دنیا و آخرت او را می‌سازد و کسی هم نمی‌تواند آن را از او بستاند.

تقدیر خانه فرهنگ ایران از حافظان ممتاز قرآن در پاکستان/آماده

روناس افزود: حضرت رسول اکرم(ص) به حفظ و قرائت قرآن بسیار تأکید داشتند و از نگاه ایشان حفظ و قرائت قرآن اهمیت و مزایای زیادی دارد که مهمترین آن آبادی قلب، پذیرفته شدن شفاعت و بالاترین درجات بهشت است.

وی در عین حال، گفت: جمهوری اسلامی ایران تجربیات خود را در زمینه برگزاری مسابقات قرآن به اشتراک می‌گذارد و خانه فرهنگ ایران در لاهور سال آینده با مشارکت منهاج القرآن و وزارت اوقاف و امور دینی ایالت پنجاب مسابقات ملی یا بین‌المللی برگزار خواهد کرد.

قرآن کتاب هدایت جهان بشریت است

حسین محی‌الدین قادری، رئیس مؤسسه آغوش و فرزند طاهر القادری، رئیس سازمان منهاج القرآن ضمن تبریک به حافظان قرآن کریم گفت: والدین حافظان قرآن بزرگانی هستند که قرآن را در سینه فرزندان خود حفظ کرده‌اند.

تقدیر خانه فرهنگ ایران از حافظان ممتاز قرآن در پاکستان/آماده

وی اظهار کرد:‌ قرآن کریم کتاب هدایت جهان بشریت است و آثار و ثمرات آن تا روز قیامت ظاهر می‌شود و هر فرد و جامعه می‌تواند از قرآن هدایت بگیرد.

قادری گفت: مؤسسه آموزش قرائت و حفظ قرآن منهاج در سال ۱۹۹۴ توسط شیخ الاسلام طاهر القادری، رئیس سازمان منهاج القرآن بنیانگذاری شد و هدف از تأسیس مؤسسه این بود که حافظانی را تحویل جامعه دهد که درک ابتدایی از دین داشته باشند و پس از حفظ قرآن بتوانند تحصیلات تکمیلی نوین را ادامه داده و وارد دانشگاه شوند.

تقدیر خانه فرهنگ ایران از حافظان ممتاز قرآن در پاکستان/آماده

انتهای پیام
captcha