قدردانی مسلمانان آمریکا از خدمات تازه دانشگاه جانز هاپکینز
کد خبر: 4110812
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

قدردانی مسلمانان آمریکا از خدمات تازه دانشگاه جانز هاپکینز

شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی شعبه مریلند از تلاش‌های مسئولان دانشگاه جانز هاپکینز برای تأمین نیازهای دینی دانشجویان مسلمان قدردانی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی، تعویض قفل نمازخانه  و ارائه گزینه‌های غذای حلال در  دانشگاه جامن هاپکینز برای ماه‌ها در صدر فهرست مطالبات دانشجویان مسلمان این دانشگاه قرار داشت.

 مزین الشریف، دانش‌آموخته رشته علوم اعصاب که به عنوان نایب‌رئیس انجمن دانشجویان مسلمان خدمت می‌کند گفت: به ما گفته شد که آنها مشغول انجام کارهایی هستند اما فهمیدن اینکه چه کاری انجام می‌شود، سخت بود.

الشریف که انجمن او حدود 50 عضو فعال دارد افزود: احساس می‌کردیم که نادیده گرفته شده‌ایم و فکر می‌کردیم که نگرانی‌های ما به دلیل دانشجو بودن جدی گرفته نمی‌شود. نبود قفل در درب نمازخانه دانشگاه در اوایل سال جاری با ورود دانشجویان غیرمسلمان به فضا و ایجاد مزاحمت برای دانشجویانی که در حال نماز بودند، به یک مسئله تبدیل شد.

همچنین غذای حلال برای دانشجویان مسلمان در دانشگاه در دسترس نبود، اما برای دانشجویان یهودی غذای مورد تأیید دین آنها (کوشر) در دانشگاه عرضه می‌شود.

 اعضای این انجمن به دفتر مریلند شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی مراجعه کرد تا از آنها کمک بگیرد. زینب چودری، مدیر شورا، به ارتباط دانشجویان با چارلز لو، معاون آموزشی هاپکینز کمک کرد.

لو وعده داد که درب نمازخانه را عوض کند، گزینه‌های غذای حلال را در دانشگاه گسترش دهد و دانشجویان مسلمان را در جستجوی امام جماعت جدید کمک کند.

چودری در بیانیه‌ای گفت: این اقدامات نشان‌دهنده این است که دانشگاه به نیازهای دانشجویان خود اهمیت می‌دهد.

لو ایمیلی نوشت و اعلام کرد از فرصتی که برای دیدار با اعضای انجمن دانشجویان مسلمان به دست آورده سپاسگزار است و بر حمایت  دانشگاه از این دانشجویان تأکید کرد.

لو نوشت: حمایت از دانشجویان انجمن مسلمانان دانشگاه جانز هاپکینز در مورد این موضوعات کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که هر یک از اعضای این دانشگاه با اطمینان بدانند که به جانز هاپکینز تعلق دارند.

انجمن دانشجویان مسلمان این دانشگاه یک گروه دانشجویی است که با هدف تقویت ارتباط دانشجویان مسلمان با یکدیگر در دانشگاه‌های هاپکینز، بالتیمور و مریلند ایجاد شده است. این گروه در تلاش است تا زندگی معنوی و اجتماعی دانشجویان، کارکنان مسلمان و دستیاران پزشکی در دانشگاه جانز هاپکینز را بهبود ببخشد.

انتهای پیام
captcha