از محکومیت برچیدن پرچم فلسطین تا برکناری سفیر برزیل در سرزمین‎های اشغالی
کد خبر: 4114102
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
تحولات فلسطین؛

از محکومیت برچیدن پرچم فلسطین تا برکناری سفیر برزیل در سرزمین‎های اشغالی

محکومیت برچیدن پرچم فلسطین از اماکن عمومی و برکناری سفیر برزیل در سرزمین‎های اشغالی از تازه‌ترین تحولات مربوط به فلسطین به شمار می‌رود.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، سازمان عفو ​​بین‌الملل فرمان رژیم صهیونیستی مبنی بر اعمال ‎محدودیت‌های بیشتر برای برافراشتن پرچم فلسطین در اماکن عمومی را محکوم  و اعلام کرد: این اقدامی شرم آور برای مشروعیت بخشیدن به نژادپرستی است.

بیانیه سازمان عفو بین‌الملل پس از آن صادر شد که ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: به پلیس دستور داده‌ام که ممنوعیت اهتزاز پرچم سازمان آزادیبخش فلسطین در اماکن عمومی را رعایت کند زیرا نمایش آن نشان دهنده ارتباط با یک سازمان تروریستی است.

عفو بین‌الملل استدلال‌های مورد استفاده توسط مقامات صهیونیست را «بهانه‌های مضحک» دانسته و اعلام کرد: بخشنامه جدید «بخشی از مجموعه اقداماتی است که با هدف خاموش کردن صداهای مخالف و محدود کردن تظاهرات به‌ویژه آنهایی که از حقوق فلسطینیان دفاع می‌کنند، صورت گرفت».

هشدار روحانی بحرینی درباره فعالیت‎های صهیونیست‎ها در کشورهای اسلامی

عبدالله الغریفی، روحانی برجسته بحرینی در سخنانی نسبت به تعامل با صهیونیست‎ها هشدار داد.

در همین رابطه آیت الله شیخ عیسی قاسم نیز نسبت به تلاش‎های صهیونیست‎ها برای خرید خانه و زمین در بحرین هشدار داده بود. اقدامی که با حمایت رژیم آل خلیفه انجام می‎شود و هدف از آن تغییر ساختار جمعیتی بحرین است.

هشدار درباره اخراج اهالی قدس از پیرامون شهر قدیم قدس

احمد الرویضی، مشاور دفتر ریاست تشکیلات خودگردان در امور قدس، فاش کرد که حدود 13 هزار نفر از شهروندان قدس در معرض آوارگی اجباری از کل محله‌های مجاور شهر قدیمی قدس هستند تا پروژه‌های مربوط به شهرک سازی، کنیسه‎ها و موزه‌ها انجام شود

وی در بیانیه‎ای اعلام کرد که حفاری‌های انجام شده توسط مقامات رژیم صهیونیستی و افتتاح تونل در مجاورت مسجدالاقصی، با هدف تقویت شهرک‎سازی در مجاورت شهر قدیمی است و در چارچوب سیاست جابجایی اجباری، برای تخلیه چندین محله در مجاورت شهر قدیم قدس دنبال می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: مقامات اسرائیلی با ارائه یک روایت مصنوعی تلمودی که هیچ مبنای تاریخی ندارد، به دنبال نادیده گرفتن واقعیت‌های تاریخی هستند.

برکناری سفیر برزیل در سرزمین‎های اشغالی

منابع رسانه‌ای در برزیل و فلسطین اشغالی خبر دادند که ژنرال «گرسون مناندرو گالرسیا دو فریتاس» از منصب سفارت برزیل در رژیم صهیونیستی برکنار شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از قبیل یدیعوت آحارونوت خبر دادند که لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور برزیل سفیر این کشور در فلسطین اشغالی را برکنار کرد.

وی از سال ۲۰۲۱ توسط «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور سابق برزیل به عنوان سفیر این کشور در فلسطین اشغالی مشغول به کار شده بود.

به گزارش یدیعوت آحارونوت، گرسون مناندرو گالرسیا دو فریتاس در ارتباط با موضوع فلسطین، مواضع حمایتی از رژیم صهیونیستی داشت.

طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی، دولت جدید لولا داسیلوا در نظر دارد که در موضوعات مهم از فلسطینیان طرفداری کند و این موضوع را «مائورو ویرا» وزیر خارجه جدید برزیل هم تأیید کرده است.

برکناری سفیر برزیل در فلسطین اشغالی در شرایطی انجام شده که دولت بولسونارو مواضعی به شدت حمایتی از رژیم صهیونیستی داشت و این موضوع حتی در روز انتخابات ریاست جمهوری هم کاملا هویدا بود.

شهادت سومین شهید فلسطینی در 24 ساعت گذشته

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که صبح امروز (پنجشنبه)، سمیر عونی حربی اصلان ۴۱ ساله بر اثر اصابت گلوله صهیونیست‌ها به سینه‌اش در جریان یورش به اردوگاه قلندیا (شمال قدس اشغالی) به شهادت رسید.

نظامیان رژیم اشغالگر صبح امروز شهید سمیر اصلان را در جریان دستگیری وحشیانه فرزندش و هنگامی که قصد دفاع از او را داشت، هدف گلوله قرار دادند و سپس مانع امدادرسانی به وی شدند تا اینکه بر اثر خونریزی به شهادت رسید.

شبکه المیادین به نقل از منابع محلی فلسطین گزارش داد که در این یورش، نظامیان اشغالگر ۱۵ فلسطینی از جمله زندانیان آزاد شده را در قلندیا دستگیر کردند.

حملات نظامیان صهیونیست طی چند ماه اخیر به مناطق مختلف کرانه باختری به ویژه جنین و نابلس تشدید شده و طی این حملات ده‌ها فلسطینی به شهادت رسیده و صدها تن دیگر مجروح شده‌اند.

شهید اصلان سومین شهیدی است که در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته با گلوله‌های نظامیان اشغالگر به شهادت رسیده است.

تدوام بحران در رژیم صهیونیستی

هزاران نفر از صهیونیست‌ها که شنبه و یکشنبه هفته جاری علیه بنیامین نتانیاهو و اعضای تندرو کابینه وی تظاهرات کرده بودند، چهارشنبه شب هم دست به تظاهرات زدند.

وبگاه عبری‌زبان «وای نت» در این باره گزارش داد که ده‌ها هزار نفر از ساکنان شهرهای تل آویو، قدس و حیفا به سمت مقر دادگاه عالی رژیم صهیونیستی و منزل نتانیاهو در تل آویو تظاهرات کردند.

معترضان علیه کابینه تندرو نتانیاهو و تصمیمات و سیاست‌های آن به ویژه اصلاح سیستم قضایی شعار دادند.

انتهای پیام
captcha