پایان ترجمه‌های قرآن به سه زبان در مصر
کد خبر: 4116553
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

پایان ترجمه‌های قرآن به سه زبان در مصر

وزارت اوقاف مصر از پایان ترجمه قرآن کریم به زبان‌های یونانی، هوسا و عبری در این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از یوم السابع، وزارت اوقاف از پایان 3 ترجمه قرآن کریم در طول یک سال خبر داد. این وزاتخانه تصریح کرده است ترجمه قرآن به سه زبان یونانی، هوسا و عبری به پایان رسیده است و این اقدام در چارچوب نقش پیشرو مصر در گسترش اندیشه‌های روشنگرانه به زبان‌های مختلف و همچنین رسالت وزارت اوقاف مصر در زمینه ترجمه معانی قرآن کریم به زبان‌های مختلف و خدمت به کتاب الهی بوده است.

 وزارت اوقاف مصر پیش‌تر از پایان ترجمه  قرآن کریم به زبان اردو نیز خبر داده بود. این ترجمه از سوی احمد محمد احمد عبدالرحمن، استاد دانشکده زبان و ترجمه دانشگاه الازهر انجام شده بود و وزیر اوقاف دستور تسریع در انجام اقدامات لازم برای چاپ و انتشار آن را صادر کرده بود.  

وزارت اوقاف مصر در سال‌های اخیر بر شدت فعالیت‌های خود در زمینه حمایت از ترجمه قرآن کریم به زبان‌های مختلف و همچنین نظارت بر ترجمه‌های انجام شده، افزوده است. در این میان ترجمه قرآن به زبان عبری از اهمیت مضاعفی برخوردار بوده است. این وزارت پیش‌تر تلاش برای نسبت دادن اندیشه‌های ناروا به قرآن از خلال انتشار ترجمه‌های نادرست از قرآن کریم به این زبان را تقبیح و بر لزوم انتشار ترجمه‌های صحیح از قرآن به عبری تأکید کرده بود.

انتهای پیام
captcha