ابراز نگرانی عمیق سازمان همکاری اسلامی از وضعیت فلسطینیان
کد خبر: 4116583
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶

ابراز نگرانی عمیق سازمان همکاری اسلامی از وضعیت فلسطینیان

سازمان همکاری اسلامی نگرانی عمیق خود را از شرایط دشوار اجتماعی، اقتصادی و آموزشی فلسطینیان در سرزمین‌های فلسطینی از جمله شهر قدس اشغالی در نتیجه اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی ابراز کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الشرق، سازمان همکاری اسلامی این وضعیت را نتیجه اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و سیاست‌های هدفمند برای یهودی‌سازی قدس شریف، توصیف کرد.

حسین ابراهیم طه، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی، در سخنان خود پس از اشاره به وضعیت قدس تأکید کرد: دبیرخانه سازمان به تقویت مشارکت‌ها و بسیج حمایت از قدس شریف ادامه خواهد داد و سعی دارد تا مردم و ظرفیت نهاده‌ای ملی در این شهر را تقویت کند.

این سخنان روز گذشته و در جریان آغاز نشست مقدماتی چهل و نهمین نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی هم‌زمان با چهل و پنجمین اجلاس کمیته اسلامی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در مقر دبیرخانه عمومی این سازمان در جده صورت گرفت.

دبیر کل سازمان همچنین اظهار کرد: گزارش‌های ارائه شده در زمینه‌های مرتبط با کار کمیته مؤید این است که این سازمان در زمینه همکاری میان کشورهای اسلامی به‌ویژه در بخش همکاری‌های اسلامی، به اهداف متعددی دست یافته است.

به گفته وی اقدامات صورت گرفته در زمینه تسهیل تجارت میان کشورهای اسلامی که از ژوئیه گذشته آغاز شده منجر به ارتقای سطح روابط تجاری میان کشورهای اسلامی خواهد شد. امید می‌رود این روابط به سطح هدف‌گذاری شده یعنی 25 درصد حجم تجارت خارجی کشورهای اسلامی برسد.

علاوه بر این، آخرین مراحل تکمیل پیش‌نویس سند مفهومی برای ایجاد بستر «همکاری اسلامی» به منظور حفظ و حراست از میراث فرهنگی در کشورهای عضو و همکاری در این زمینه از سوی دبیرخانه کل انجام شد.

انتهای پیام
captcha