تخصیص بودجه به حوزه پژوهش امری ضروری است
کد خبر: 4117354
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۱

تخصیص بودجه به حوزه پژوهش امری ضروری است

معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: با مقایسه هزینه‌هایی که در ایران صرف پژوهش می‌شود، به نظر می‌رسد باید به این بخش قضیه توجه و بودجه‌هایی برای این حوزه در نظر گرفته شود.

محمدعلی خلیلی‌فر، معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدعلی خلیلی‌فر، معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، در گردهمایی سالانه پژوهشگران و فناوران سازمان جهاددانشگاهی که با حضور یعقوب فتح‌الهی، معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی و احد ضابط، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد شامگاه پنجم بهمن در مجتمع شریعتی برگزار و از پژوهشگران، فناوران و جهادگران برتر جهاددانشگاهی خراسان رضوی تقدیر شد، با طرح این پرسش که کشورهای پیشرفته و ایران هر کدام چقدر خرج پژوهش می‌کنند؟ به اخبار منتشره در این زمینه اشاره و اظهار کرد: کره جنوبی، سوئیس، آلمان، سوئد، ژاپن، استرالیا، امریکا، دانمارک و فلاند در این حوزه هزینه‌های خوبی کردند و در صدر قرار دارند که به‌طور متوسط با اختصاص حداقل 3 درصد سهم از تولید ناخالص داخلی به تحقیق و توسعه در این جایگاه‌ها ایستاده‌اند؛ با مقایسه هزینه‌هایی که در ایران صرف پژوهش می‌شود، به نظر می‌رسد باید به این بخش قضیه توجه شود و بودجه‌هایی برای این حوزه در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به تغییرات سریعی که در حال حاضر، به‌ویژه در حوزه فناوری اطلاعات در حال رخ دادن است، به معرفی سامانه‌های اطلاعاتی معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی پرداخت و گفت: سامانه یکپارچه اطلاعاتی معاونت پژوهش و فناوری (سامپ)، سامانه اطلاعات معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان رضوی (VCRT) و سامانه اطلاعات مالی حوزه‌های مختلف سازمانن جهاددانشگاهی خراسان رضوی (سیگما) در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

خلیلی‌فر ضمن بیان بند (ه) تبصره 9 قانون بودجه، افزود: تأمین بودجه پژوهش از محل بودجه‌های دفتر مرکزی جهاددانشگاهی، بودجه‌های کارفرمایی و بودجه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت می‌گیرد.  

حمیدرضا بیدخوری، رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی به همراه یعقوب فتح‌الهی در این مراسم از محمدعلی خلیلی‌فر به عنوان پژوهشگر پیشکسوت در این عرصه قدردانی کردند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی به جایگاه جهادی محمدعلی خلیلی‌فر، در این سازمان اشاره و از زحمات سی ساله ایشان قدردانی کرد و گفت: صحبت کردن در خصوص این شخصیت ارزشمند و جهادی کار خیلی سختی نیست و نیاز به تفکر قبلی ندارد، بلکه به راحتی و سادگی می‌توان وی را توصیف کرد. این سادگی در توصیف خلیلی‌فر تنها منحصر به جهادگران نسل قدیم نیست، بلکه جهادگران جوان هم در مجموعه جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی به همان صراحت و صمیمیت با وی ارتباط گرفته و او را وصف می‌کنند.  

...

به گزارش ایکنا، پژوهشگران برتر جهاددانشگاهی خراسان رضوی، به شرح زیر معرفی شدند. احمد مولودی، پژوهشگر برتر و نیز جهادگر نمونه عضو گروه پژوهشی مواد نوین؛ حلیمه حسن‌زاده، پژوهشگر برتر عضو گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی؛ هادی رفیعی، پژوهشگر برتر عضو گروه پژوهشی اقتصاد گردشگری؛ رضا جعفرزاده پژوهشگر برتر حوزه پزشکی؛ احمد شریفی پژوهشگر برتر عضو هیأت علمی گروه پژوهشی بیوتکنولوژی گیاهان باغبانی؛ سید حامد حسینی پژوهشگر برتر مدیر گروه پژوهشی مواد غذایی. همچنین عنوان گروه پژوهشی برتر به گروه پژوهشی مواد غذایی تعلق گرفت.

همچنین از مسعود شاه‌پسندی از آزمایشگاه نیشابور؛ لیلا باباشکوری از مرکز آموزش‌های تخصصی بزرگسالان، امیر زارع از معاونت پشتیبانی واحد حسابداری، زهرا صغیری از آزمایشگاه تشخیص طبی رازی، حسین لاجوردی از معاونت پشتیبانی مرکز فناوری اطلاعات، محبوبه کامیاب‌نژاد از معاونت فرهنگی فرهنگسرا، زهرا رمضان‌پور از معاونت پزشکی کلینیک دندان‌پزشکی، علی نیک‌فرجام از معاونت پشتیبانی مرکز فناوری اطلاعات، حبیب شکوری از مرکز آموزش عالی علمی کاربردی و علیرضا معینی از معاونت پژوهش و فناوری پژوهشکده گردشگری، به عنوان جهادگران نمونه سال 1400 تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha