لزوم برخورد قاطعانه با افرادی که اقتدار نظام اسلامی را هدف قرار داده‌اند
کد خبر: 4119816
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری:

لزوم برخورد قاطعانه با افرادی که اقتدار نظام اسلامی را هدف قرار داده‌اند

آیت‌الله سیداحمد خاتمی گفت: باید با افرادی که اقتدار نظام اسلامی را هدف قرار داده‌اند قاطعانه برخورد شود و در برابر آنها اندکی کوتاه نیامد.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبریبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، امروز، 16 بهمن‌ماه در جمع طلاب و مدرسین حوزه علمیه هراتی تربت حیدریه که در محل این حوزه علمیه برگزار شد با گرامیداشت دهه مبارکه فجر اظهار کرد: هدف اصلی دشمن در اغتشاشات اخیر براندازی نظام اسلامی بود.

وی با بیان اینکه دشمن با استفاده از حربه‌هایی از جمله مقابله با دین، ناامیدی مردم، امنیت و اقتدار کشور براندازی نظام اسلامی را دنبال می‌کرد، گفت: قرآن‌سوزی، حجاب و چادر از سر زن محجبه کشیدن، مسجد و پرچم‌سوزی به‌عنوان اولین حربه از جمله حماقت‌های اغتشاشگران بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر اغتشاشگران به این شکل وارد میدان نمی‌شدند، به این زودی ماهیت این افراد شناخته نمی‌شد و حال آنکه مردم از دین، قرآن و اهل بیت(ع) دست بردار نمی‌دارند.

وی حربه دوم دشمن را زیر سؤال بردن اقتدار کشور نام برد و گفت: اغتشاگران می‌خواستند اقتدار و عزت نیروهای نظامی و انتظامی را به‌عنوان حافظان امنیت کشور از بین ببرند، لذا از قوه قضائیه می‌خواهیم صدور احکام محاربه را ادامه دهد و خسته نشود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه قم در ادامه با تعریف واژه محارب، بیان کرد: محارب کسی است که با سلاح وارد می‌شود، مردم را می‌ترساند و گاهاً برخی انسان‌های بی‌گناه را به بدترین وضع ممکن به قتل می‌رساند، در نتیجه باید با افرادی که اقتدار نظام اسلامی را هدف قرار داده‌اند قاطعانه برخورد شود و اندکی کوتاه نیامد.

 خاتمی گفت: اگرچه بسیاری از اغتشاشگران چندین عنوان مجرمانه فقهی از جمله محارب، مفسد فی‌الارض و قتل داشته‌اند، اما در زمان اجرای احکام الهی صدای معترضان و منتقدان بلند می‌شود، هر چند انتقاد آزاد است، اما چرا وقتی محارب را اعدام می‌کنند صدایشان بلند می‌شود، در صورتی‌که شهیدی مثل عجمیان را ده‌ها نفر محاصره کرده و با زجر کشتند، اما در این مورد صدایی از آنها بلند نمی‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری سومین حربه دشمن در اغتشاشات اخیر را مقابله با امنیت کشور مطرح کرد و افزود: برخی بیان می‌کنند این افراد به ضعف‌های نظام اعتراض داشته‌اند، اما در عمل با قوت‌های نظام به مقابله پرداختند و نمی‌خواستند پیشرفت‌هایی که حاصل شده از جمله امنیت در کشور برقرار باشد.

خاتمی اظهار کرد: ناامیدی مردم چهارمین حربه دشمن در اغتشاشات اخیر بود و دشمنان به‌نحوی رفتار کردند که اگر اغتشاشگران یک هفته در خیابان‌ها باشند، نظام ساقط می‌شود.کشور چهار ماه درگیر اغتشاشات بود، طی این مدت به‌صورت ناجوانمردانه مردم را می‌ترساندند، مسجد آتش زدند، پلیس، بسیجی و پاسدار را شهید کردند و اسم این حرکت خود را اعتراض گذاشتند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: تمام مراکز تحقیقاتی دنیا از سوی آمریکا بسیج شده بودند تا راهکارهای براندازی نظام اسلامی را بیان کنند که به یاری خداوند تمام این اقدامات بدون نتیجه باقی ماند و امسال در حالی چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم که دهه فجر امسال مظلومانه‌ترین دهه طی این ۴۴ سال بوده است.

 

انتهای پیام
captcha